יצירת תוכן בעל ערך הפכה בשנים האחרונות לאחת מאבני היסוד של בניית אתרים, קידום אתרים וקשר בין אתר לבין המשתמשים שלו. על מנת למקסם את יחס העלות-תועלת של יצירת התוכן, על בעלי האתר להתמחות היטב בשיטות שונות של הפקת ושיווק תוכן; ולא רק תוכן שנוצר עבור מנועי החיפוש אלא תוכן שנוצר עבור המשתמשים.
איך עושים את זה? הנה כמה טיפים ליצירת תוכן מעולה:
כתבו עבור האנשים הנכונים תוך שימוש במילות מפתח ממוקדות
ב"מילות מפתח" הכוונה למילים וביטויים שקהל היעד שלכם מחפש בפועל, ועל מנת להבין במה מדובר עליכם להבין תחילה מיהו קהל היעד שלכם, איזה מידע הוא צריך, מדוע הוא צריך אותו ואילו מילים הוא מקליד בשורת החיפוש כדי למצוא אותו.
יש כמה דרכים למצוא את מילות המפתח הללו. אחת הנפוצות ביניהן היא כמובן מחקר מילות מפתח בעזרת כלי קידום אתרים שבהם מקלידים נושא או ביטוי מסוים ומקבלים רשימת ביטויים דומים או קשורים. דרך טובה אחרת היא לבצע מחקר אודות קהל היעד: לנסות לזהות איזה סוג אנשים רוצים או צריכים את מה שיש לכם להציע – ולדבר איתם, לערוך סקרים, להבין מה ההעדפות שלהם, תחביבים, דמוגרפיה וכדומה.
היו קריאים
אחד המאפיינים המשותפים לכל התכנים שמגיעים לראש רשימת תוצאות החיפוש היא העובדה שפשוט, קל, נוח ונעים לקרוא אותם. ברגע שגולש מקליק על קישור לעמוד, כל אלמנט בעמוד גורם לו לרצות להישאר ולקרוא, וככל שיותר גולשים נשארים בעמוד לזמן רב יותר כך הוא נראה אטרקטיבי יותר גם בעיני גוגל. לשם כך על התוכן שלכם להיות ברור, מאורגן היטב, הגיוני, פשוט ומובן.
העמיקו
אחד מן הטרנדים הלוהטים של התקופה האחרונה הוא העמקה משמעותית בנושא, וזאת משום שבעיני גוגל הדבר מתפרש כאיכות גבוהה יותר של התוכן. לכן כיתבו פוסטים ארוכים יותר, סביבות 2000 מילים ומעלה; חיקרו נושאים מהיבטים שונים ונקודות מבט מגוונות, כיתבו מדריכים, העזו לחקור יותר מגירוד פני השטח.
שפרו את מהירות האתר
כן, אחת הדרכים לשפר את התוכן שלכם היא לשפר את מהירות האתר. הרי אם התוכן באתר נטען באיטיות, הגולשים נוטים לחוש רוגז ותסכול. אף אחד לא נהנה לשבת ולחכות עד שאתר יואיל בטובו להופיע על המסך – יש מחקרים שנוקבים ב-10 שניות, יש אומרים שאפילו בתוך 3 שניות כבר מתחילה הנטישה – ולכן עשו מאמץ לבחון האם מהירות טעינת האתר שלכם היא אופטימלית ומה אפשר לעשות כדי להאיץ אותה. כשהגולשים מרוצים, חווית המשתמש שלהם מן התוכן תהיה טובה יותר.
השקיעו בצד הוויזואלי
מאמרים שכוללים תמונות רלוונטיות נהנים מהרבה יותר צפיות מאשר מאמרים ללא תמונות. הסיבה היא שבני אדם באופן טבעי שמים לב ומגיבים לתמונות.
אלא שכדי למקסם את היתרונות של שילוב תמונות בתוכן, מומלץ מאוד שלא להסתפק בתמונות שהורדו או נרכשו ממאגרי תמונות ברשת – אלא ממש לייצר תמונות כאלה בעצמכם: מעוצבות, באיכות גבוהה ורלוונטיות לתוכן הכתוב. כך התוכן שלכם ייראה יותר מקצועי, מהודק וסמכותי. אני ממליץ לכם על מאגר התמונות Pickture הראשון מסוגו בישראל. במאגר תמצאו תמונות להורדה בחינם.
הביאו תימוכין, הוכחות וציטוטים
בעידן הפייק-ניוז ושפע המידע, כמעט כל אחד יכול להציג את עצמו כ"מומחה" לעניין כלשהו ולהציג טענות ללא מידע מבוסס. על הרקע הזה, מי שכן יכול לספק עובדות, מקורות, נתונים וציטוטים מדוייקים, יכול לבדל את עצמו בקלות כאיכותי יותר מן האחרים.
הביאו בחשבון אפשרות שהתוכן יוצג כ-Snippet
ה-Snippets הם קטעי תוכן קצרים שמופיעים כבר בעמוד תוצאות החיפוש כאשר המשתמש שואל שאלה כלשהי. הם נשאבים על ידי גוגל מאתר שנחשב רלוונטי לשאלת החיפוש ומופיעים עוד לפני תוצאת החיפוש האורגנית הראשונה, מה שהופך את המיקום הזה לנחשק במיוחד.
כדי להגביר את הסיכוי שהאלגוריתם של גוגל ישאב מידע מן האתר שלכם ויציג אותו כ-Snippet, ודאו שהתוכן שלכם עונה במישרין על שאלות רלוונטיות, צרו תוכן ברמה הכי גבוהה שאפשר, השתמשו ברשימות ונקודות ממוספרות, כללו מידע ונתונים וארגנו את הכל בסדר הגיוני.
היו מומחים בתחומכם
היום יותר מבעבר גוגל נוטה להעריך מאוד מומחיות וסמכותיות בכל הנוגע לתוכן. המוניטין שלכם חשוב, וציון האיכות של עמוד בעיני גוגל נקבע בין היתר על פי התוכן ויוצרו. למשל, כתיבה בגוף ראשון תסייע לכם לרמוז לגוגל שאתם מתמצאים בנושא הנכתב בעצמכם ולא משמועות.
גם למה שאומרים עליכם ברשת יש חשיבות – בטוקבקים, בפורומים, בוויקיפדיה וכו') ומכאן נובע כמה חשוב לשמור על ניהול מוניטין חיובי. תוכלו למשל להוסיף לאתר שלכם עמוד "אודות" שתשלטו במה שכתוב בו, ואולי עמוד שמגולל בקצרה את הביוגרפיה שלכם בבלוג.
בצעו מחקר מקורי
מחקר מקורי יכול להיות אטרקטיבי מאוד למטרות קישורים, שגם הם חלק חשוב מאוד של קידום אתרים. אם באפשרותכם לכלול נתונים סטטיסטיים, מחקרים, תיאורים מקרים ומידע נוסף בתוכן שלכם, אזי תגבירו את הסיכוי שאתרים אחרים ירצו לקשר אליכם כמקור למידע נוסף ולצטט את ממצאיכם, שלא לדבר על הערך האדיר שתוסיפו לענף שבו אתם פועלים.
סיכום
תוכן שמתמקד בכוונת המשתמש הוא הנושא החם ביותר בענף הדיגיטל בימים אלה, וככל הנראה ימשיך להיות משמעותי מאוד גם בחודשים הקרובים. זכרו: כשהתוכן שלכם מתמקד בצרכים וברצונות של קהל היעד, אין גבול ליתרונות שתוכלו להפיק מן התוכן שתפיקו.