איך ללמוד קידום אתרים לבד ובחינם

קורס קידום אתרים חינם – מקורות מידע חינמיים

כל אחד יכול ללמוד קידום אתרים ולהפוך לאיש מקצוע מומחה, אם רק יהיה לו די זמן להשקיע בלימודים. למעשה, אפשר למצוא בקלות מידע רב על קידום אתרים ושלל קורסים מקוונים שלא מצריכים אתכם לצאת בכלל מהבית.

והכי טוב? – אפשר גם בחינם.

לימוד עצמי של התחום עשוי להיות מאתגר, אבל הוא בהחלט אפשרי. להלן רשימה של המלצות על קורסים מקוונים כאלה, חינמיים כמובן, בחלוקה על פי נושאים. הואיל ומדובר בתחום דינאמי שמשתנה באופן תדיר, הובאו כאן הנושאים החשובים ביותר. אלה עיקרי הדברים, ועליהם תוכלו להוסיף נושאים נוספים ככל שתרצו.

מדריכי SEO ואתרי החדשות הטובים ביותר

1. מדריך ה-SEO למתחילים של גוגל

איזה מקום טוב יותר להתחיל ממדריך המתחילים של גוגל לקידום אתרים? בעוד שמנועי חיפוש ואנשי קידום אתרים נוטים לזכור מטרות שונות, אין ספק שכדאי להקשיב למה שיש לגוגל לומר על ביצוע דירוג אתרים.

2. המדריך למתחילים של Moz לקידום אתרים

Moz יוצרת כלים שימושיים הן למשווקי אתרים והן למקדמי קידום אתרים. It's Beginner's Guide to SEO הוא אחד הקטעים המוסמכים ביותר על תוכן בנושא וחובה לקריאה למתחילים, ורענן לאחרונה במרץ 2019.

3. גוגל (חיפוש)

משאבים חדשים נוצרים כל הזמן והדרך הטובה ביותר למצוא אותם היא באמצעות מנוע חיפוש כמו גוגל. קידום אתרים נוטים להתמקד כמעט אך ורק בגוגל כמובילת השוק, אך אל תשכחו את Bing ומתחרים אחרים.

4. מדריך SEO של Search Engine Land

אחד האתרים הכי מוכרים ומלאי ידע בתחום search engine land ללא ספק מביא איתו מדריך מעשיר לגמרי, מדריך SEO של Search Engine Land הוא מדריך בן תשעה שלבים.

5. מדריך SEO של SERPStat

מדריך SEO זה מסביר כיצד אתה יכול להשתמש בכלי SERPStat כדי לשפר את SEO של האתר שלך.

6. מדריך SEO של WordStream

די במדריכי SEO? WordStream מביאה משהו מעט שונה לטבלה על ידי גישה לקידום אתרים מנקודת מבט של PPC (תשלום לפי קליק).

7. מנוע חיפוש שולחן עגול – seroundtable

ב-Search Engine Roundtable, כמה מהשמות הגדולים ביותר ב-SEO מדווחים על העדכונים והמגמות האחרונות בעולם החיפוש.

8. יומן מנוע חיפוש – והמועדף עלי😎 Search Engine Journal

Search Engine Journal הוא אלטרנטיבה מבוססת קהילה לשולחן עגול [seroundtable] במנועי חיפוש, עם דוחות מקיפים על העדכונים האחרונים של Google ומגמות השיווק.

9. ארץ מנוע חיפוש

Search Engine Land הוא אתר חדשות אחרון בנושא SEO להוספה לסימניות שלך. שווה לקרוא את שלושתם ולהישאר עם המועדף האישי שלכם!

אופטימיזציה באתר (On-Site)

אין מקום טוב יותר להתחיל ללמוד בו על קידום אתרים בגוגל מאשר לקבל טיפים ישירות מגוגל. כאן תוכלו למצוא מדריך באורך 32 עמודים שמפרט את השיטות הטובות ביותר לקידום אתרים. יישום שלהן באתר שלכם יהפוך אותו לקל יותר לסריקה, אינדוקס והבנה על ידי מנועי חיפוש בכלל וגוגל בפרט.

אין לכם פנאי לקרוא 32 עמודים? חברת התוכנה HubSpot יצרה גם גרסה מקוצרת בת 9 שלבים.

עיצוב ופיתוח אתרים

על מנת להיחשב למומחי קידום אתרים עליכם להיות לכל הפחות בעלי הבנה בסיסית ב-HTML ובמרכיבים השונים של עמוד אינטרנט (אם תרצו להתמחות בקידום אתרים טכני, תצטרכו להעמיק יותר)

קידום אתרים לוקאלי

חיפוש במכשירים ניידים הוא למעשה חיפוש לוקאלי, שכן המשתמשים בדרך כלל מחפשים דברים שנמצאים מסביבם. על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של הכלי החשוב הזה, כדאי לבדוק את הקישור הבא:

אופטימיזציית "גוגל לעסק שלי" (Google My Business)

שלב חשוב מאוד בפיתוח אסטרטגיה מנצחת של קידום אתרים לוקאלי הוא אימות ואופטימיזציה של החשבון שלכם ב"גוגל לעסק שלי". הדבר יגביר את הסיכוי להופיע ברשימות מקומיות של גוגל, גוגל מפות, תוצאות חיפוש אורגניות מקומיות ועוד.

כאן תמצאו קורס חינמי שלUdemy  בנושא איך עושים אופטימיזציה לחשבון "גוגל לעסק שלי", שילמד אתכם הכל על יתרונותיו של פרופיל שבוצעה בו אופטימיזציה כהלכה. לאחר מכן כדאי ללמוד קורס קידום אתרים לוקאלי למתחילים, שמיועד ללימוד העקרונות הבסיסיים.

קידום ממומן (PPC)

לא פשוט להתברג לראש רשימת תוצאות החיפוש האורגנית, ולכן יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים באפיק של קידום ממומן, כלומר רכישת שטח פרסום והצבת מודעה. יש לכך יתרונות וחסרונות, ובכל מקרה – המקום הכי טוב ללמוד בו הוא גוגל. Google AdWords הוא מקור הרווח העיקרי של החברה העומדת מאחורי מנוע החיפוש הגדול בעולם, ולכן קל להעבין את האינטרס שלה ללמד כמה שיותר בעלי עסקים להשתמש באפשרות הזו. כאן תמצאו מדריך מקוון לעקרונות הבסיסיים של קידום ממומן בגוגל.

יצירה ואופטימיזציה של תוכן

התוכן הוא אחד מן הפרמטרים הבסיסיים ביותר לדירוג אתר על ידי האלגוריתם של גוגל, ולכן אם אתר רוצה להתברג במיקומים ריאליים בתוצאות החיפוש הוא חייב תכנית מפורטת ואיכותית לשיווק תוכן. בקורס הזה, טיפים לכתיבת תוכן מעולה, תלמדו כיצד לפתח, לארגן ולהטמיע תוכן איכותי, לרבות שיטות לניתוח ומדידת האפקטיביות של מאמצי שיווק התוכן שלכם.

בקורס הזה של חברת HubSpot תלמדו כיצד להטמיע תהליכים מדידים ליצירה וקידום של תוכן באופן שייצור תנועת גולשים יציבה ויעלה שיעורי המרה.

בניית קישורים

כל מה שאתם צריכים לדעת על אחת מאבני היסוד החשובות של האלגוריתם של גוגל נמצא בקישורים הבאים:

ניהול מוניטין

בעידן הרשת של ימינו אין דבר חשוב יותר לאדם או למותג מאשר המוניטין שלו, אולם סדרה של ביקורות שליליות ושיימינג יכולה פשוט לחסל עסקים. לכן חשוב מאוד לדעת כיצד לנהל את התדמית שלכם ברשת, והזמן הטוב ביותר שבו צריך לפעול הוא הרבה לפני שהבעיה בכלל נוצרת.

  • ניהול מוניטין בעולם דיגיטלי: מאמר המלמד כיצד לפתח, לנהל ולהגן על מוניטין מקוון באמצעות מדיה חברתית, לרבות טוויטר ופייסבוק.

שיווק וידאו

כולם יודעים שסרטוני וידאו נעשו פופולריים בחודשים האחרונים, אבל האם ידעתם שמדי יום נצפות כמיליארד שעות ביוטיוב? במילים אחרות, אם אתם עדיין יוצרים תוכן שכולל רק מילים ותמונות, הגיע הזמן להתקדם לווידאו:

לסיכום

שיווק דיגיטלי הוא נושא מורכב היום יותר מבעבר. הדרך היחידה להישאר עם אצבע על הדופק בתחום הדינאמי והמשתנה תדיר הזה, היא ללמוד כמה שיותר. על מנת להפוך לאנשי קידום אתרים לא צריך לחפש קורסים מקיפים ואפילו לא צריך לשלם שכר לימוד. המשאב היחיד שתזדקקו לו הוא זמן: ככל שתשקיעו יותר זמן בלימודים וביישום החומר הנלמד, כך תהפכו למומחי קידום אתרים מצליחים יותר.

רוצה יותר כניסות לאתר?