בניית קישורים כל מה שצריך לדעת ב2023
תוכן העניינים
בניית קישורים: הפרמטר החשוב ביותר לדירוג גבוהה
אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר שמשפיעים על דירוג אתר במנועי חיפוש הוא פרופיל הקישורים שלו; כלומר, כל הקישורים שנמצאים באתרים אחרים ברשת ומובילים אל האתר המדובר, ואשר מכונים קישורים חיצוניים, או קישורים נכנסים (להבדיל מקישורים פנימיים בין עמודים בתוך האתר או קישורים יוצאים מן האתר לאתרים אחרים).
בעבר, מקדמי אתרים רבים נהגו להפציץ אתרי אינטרנט בקישורים רבים ככל האפשר מתוך מחשבה שככל שמספר הקישורים החיצוניים גבוה יותר כך הדירוג של האתר המקודם גבוה יותר. אלא שהדבר הוביל לכמויות אדירות של ספאם שפגעו בחוויית המשתמש, ולכן גוגל ומנועי חיפוש אחרים שינו את נקודת המבט: כיום, בניגוד לעבר, האיכות היא הקובעת ולא הכמות – ולמעשה, כמות גדולה מדי של קישורים שיוצאים מאתר אחד עלולה אפילו לגרום להענשה שלו מצד מנועי החיפוש.
מה הם קישורים נכנסים (חיצוניים)?
קישורים נכנסים (הידועים גם בשם "קישורים נכנסים", "קישורים נכנסים" או "קישורים חד כיוונים") הם קישורים מאתר אחד לעמוד באתר אחר. גוגל ומנועי חיפוש גדולים אחרים רואים קישורים נכנסים "הצבעות" עבור דף ספציפי. דפים עם מספר גבוה של קישורים נכנסים נוטים להיות בעלי דירוג גבוה במנועי חיפוש אורגני.
מדוע חשוב לבנות קישורים לאתר שלך?
קישורים נכנסים הם בעצם הצבעות מאתרים אחרים. כל אחת מההצבעות הללו אומרת למנועי החיפוש: "התוכן הזה הוא בעל ערך, אמין ושימושי".
אז ככל שיש לך יותר מה"קולות" האלה, האתר שלך ידורג גבוה יותר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
השימוש בקישורים באלגוריתם של מנוע חיפוש אינו דבר חדש. למעשה, קישורים נכנסים היוו את הבסיס לאלגוריתם המקורי של גוגל (המכונה "דירוג עמודים").
למרות שגוגל ביצעה אלפי שינויים באלגוריתם שלה מאז, קישורים נכנסים נשארים אות דירוג מרכזי.
בניית קישורים המפתח באיכות ולא בכמות
לא כל קישור בכל אתר הוא קישור איכותי שמסייע בשיפור הנראות של אתר מבחינת שיקולי קידום אתרים בגוגל. קיימים קריטריונים רבים שמשפיעים על איכותם של קישורים חיצוניים, ובעת בניית פרופיל קישורים יש להתייחס לכמה שיותר מהם.
בניית קישורים לפי המתכון הבא:
רלוונטיות הקישור
גוגל ומנועי חיפוש אחרים רוצים לספק למשתמשים שלהם תוצאות חיפוש שרלוונטיות למה שחיפשו, ואשר מובילות לאתרים שיעניקו למשתמשים אלה מענה לצרכיהם תוך חוויית משתמש חיובית. על פי ההיגיון הזה, הקישור החיצוני צריך להיות רלוונטי לאתר שאליו הוא מקשר. למשל, אם נסתכל על אתר העוסק באינסטלציה, סביר להניח שקישור מאתר העוסק במוצרים לבית יהיה יותר רלוונטי מקישור באתר העוסק בפעילויות יצירה לילדים.
מיקום הקישור באתר המקשר
לקישור שמופיע במיקום מרכזי יותר באתר וגבוה יותר בעמוד יש יותר כוח מקישור שנמצא בתחתית אחד מן העמודים הזניחים באתר. ההיגיון בכך הוא דמיון בין האלגוריתם של מנועי החיפוש לבין הגולשים האנושיים: ככל שמיקומו של הקישור בולט יותר, כך סביר להניח שהוא חשוב יותר למשתמש; ומכאן שחשיבותו עולה גם בעיני מנועי החיפוש.
צפיפות הקישורים
ככל שבאתר מסוים יש יותר קישורים יוצאים, גם הם כולם מאוד רלוונטיים לכל אתר שאליו הם מקשרים, הרי שכוחו של קישור בודד ביניהם נחלש. לחלופין, ככל שבאתר מסוים יש פחות קישורים יוצאים, הרי שכל אחד מהם מקבל חשיבות גדולה יותר. יש בכך גם אלמנט של חוויית משתמש, שהרי ככל שבעמוד אחד יהיו קישורים רבים יותר כך חוויית המשתמש תיפגע.
חוזק הדומיין המקשר
קישורים חיצוניים שמגיעים מאתר ותיק ומבוסס הם בעלי ערך גבוה יותר מאשר קישורים חיצוניים שמגיעים מאתרים חדשים. על אחת כמה וכמה כאשר ה- דומיין המקשר לא רק קיים זמן רב יותר אלא גם נהנה מאמינות ומוניטין בעיני מנועי החיפוש, כאלה שהוא צבר לאורך תקופה ארוכה בה יצאו ממנו קישורים איכותיים לאתרים אחרים, וכאשר עמודים רבים מתוכו אינדקסו במנועי החיפוש.
שירותי בניית קישורים – לקישורים איכותיים יותר
הדוגמאות שהובאו לעיל ואשר משפיעות על איכותם של קישורים חיצוניים הן רק חלק קטן משלל הקריטריונים שאליהם יש צורך להתייחס בעת בניית פרופיל קישורים. זו הסיבה שבעלי אתרים רבים נוהגים לשכור אנשי מקצוע מנוסים שיבצעו עבורם שירות בניית קישורים ויפיקו את המיטב מכל קישור חיצוני כזה. מעוניינים בקישורים? אנו ממליצים לכם על חברת Betterlinks קניית קישורים איכותיים ללא ספק עם החברה המומלצת ביותר בשוק לכך, עם מגוון גדול של אתרי נישה חזקים.