שנת 2019 כבר כאן, ובתחום של קידום אתרים בגוגל כבר ברור שזו עומדת להיות שנה מסעירה עבור מי שעוסק בשיווק ברשת. זאת בין היתר בזכות נושאים כמו חוויית משתמש, אינטליגנציה מלאכותית ומעקב אחר יותר סוגי נתונים מאי פעם, שהמשותף לכולם הוא שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהם וכיום הם לא רק ממשיים אלא אפילו ברורים מאליהם.
מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, גוגל, עדיין שולט ביד רמה בשוק החיפוש ברשת, כאשר אופי החיפושים הללו נעשה שונה, מגוון ומאתגר: יותר ויותר חיפושים במכשירים ניידים כמו סמארטפון או טאבלט, יותר ויותר חיפושים קוליים ועוד.
לא רק הדרך בה המשתמשים מבצעים חיפוש משתנה, אלא גם הציפיות שלהם באשר לתוצאות. על פי אחד המחקרים שנערכו לאחרונה בארה"ב, 74% מן הגולשים שביצעו קניה ברשת דיווחו כי תוצאות חיפוש שבנויות אך ורק מטקסט פשוט הן אינן מספקות. הצרכנים דורשים תוצאות עשירות, ויזואליות, עם רמה מסוימת של פרסונליזציה שמתאפשרת בזכות השימוש ההולך וגובר של גוגל באינטליגנציה מלאכותית.
איך מתמודדים עם קידום אתרים בשנת 2019 והיכן למקד את המאמצים כדי להשיג את הביצועים האורגניים הטובים ביותר בחיפוש לאור האתגרים הנוכחיים והצפויים לבוא?
קידום אתרים 2019 – חיפוש אורגני הוא המפתח להבנת חוויית המשתמש
צרכנים לא רק מחפשים מוצר או שירות שיענו לצורך מסוים; הם רוצים לדעת מתי העסק שלכם פתוח, איך להגיע אליו, כיצד הוא נראה מבפנים ומבחוץ, איך השירות אצלכם ועוד. כל אלה ועוד הן הזדמנויות עבור המשווקים ליצור קשר עם הצרכנים, ובדרכים הרבה יותר משמעותיות מאי פעם. כוונת המשתמש היא זו שמגדירה היום את המשפך השיווקי, האינדיבידואלי והייחודי לכל צרכן.
על פי בדיקות שנערכו על ידי חוקרים של גוגל:
- צרכנים מצמצמים או מרחיבים את מערכת השיקולים שלהם באופן ייחודי וברגעים בלתי צפויים.
- יש צרכנים שמחפשים מידע אודות מותגים באופן כמעט אובססיבי, ובוחנים כל פיסת מידע אודות הנוכחות המקוונת שלהם על מנת לגלות מי מהם בולט לטובה מעל כל היתר.
- חיפושים יכולים להתבצע גם הרבה אחרי שהמשתמשים כבר רכשו את המוצר או השירות, למשל משום שצרכנים רוצים להפיק את המקסימום מחוויית השירות או המוצר.
- משתמשים שמבצעים חיפוש בקיאים מאוד בפרטים ורבים מהם נוהגים לנסות ולאמת עובדות המוצגות להם, מה שעשוי לייצר הזדמנויות חדשות.
עד לא מזמן, החיפוש היה דרך נהדרת להעביר לקוחות מנקודה אחת במשפך השיווקי אל נקודה אחרת. כיום, החיפוש הפך להיות ערוץ דו-כיווני שמסייע למותג עצמו להבין כיצד הוא פוגש את הצרכים של השוק בהיבטים של תפעול, שירות לקוחות, נאמנות וכדומה.
השילוב של מאפייני חיפוש המבוססים על אינטליגנציה מלאכותית מאפשר למותגים להגיע ללקוחות בדרכים הרבה יותר מדוקדקות ומשמעותיות. יותר ויותר משווקים נעזרים באינטליגנציה מלאכותית בשיווק התוכן שלהם, המשתמשים הופכים מתוחכמים יותר, ובשורה התחתונה: כיום חשוב יותר מאי פעם שהתוכן שלכם יהיה לא רק איכותי ובעל ערך למשתמש – אלא גם ניתן לגילוי וזיהוי נכון של האינטליגנציה המלאכותית של גוגל.
טיפים לשיפור ביצועים במנועי החיפוש
כאשר לנגד עיניכם עומדות חוויית המשתמש והחיפוש המבוסס על אינטליגנציה מלאכותית, להלן כמה נושאים שכדאי לקחת בחשבון לקראת קידום אתרים 2019
- הגדירו היטב את קהל היעד והפרסונות
פרסונות הן מעין פרופילים של קהלי היעד שלכם, ובהן ניתן להשתמש על מנת להמציא, ליצור, לבצע אופטימיזציה, להפיץ ולקדם את התוכן המתאים ביותר ללקוחות הללו. לא מדובר ברעיון חדש, אלא כזה שעסקים רבים משתמשים בו כדי לשפר את המשפך השיווקי שלהם, אולם בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית הן במורכבות והן בחשיבות שלו.
- הבינו את הצרכן בתוך המשפך השיווקי
לאחר שהגדרתם היטב את סוגי קהלי היעד, תוכלו להתחיל לפעול לייצור חוויות משתמש מותאמות אישית. מה הצרכים של הלקוחות? מה הם רוצים? כיצד הם צורכים מדיה? באילו שלבים במשפך השיווקי תהיה לפרסונליזציה השפעה מקסימלית?
- היעזרו באינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להפיק נתונים שישפרו את הביצועים
עושר הנתונים שניתן להפיק כיום בשלל דרכים הוא חסר ערך ללא ניתוח נכון, הפקת תובנות ויישומן. עליכם לבצע זיהוי דפוסים בזמן אמת, להבין שינויים בבסיס הלקוחות שלכם ולהכיר את המתחרים בפרט ואת תחום הפעילות שלכם בכלל. זכרו, אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה לא רק מבצעות משימות שגרתיות באופן אוטומטי, אלא גם יכולות לתת לכם המלצות חכמות לשיפור בביצועים.
קידום אתרים ב2019 – סיכום
שנת 2019 צופנת בחובה שורה ארוכה של הזדמנויות קידום אתרים עבור משווקים שמבינים את החשיבות של חוויית משתמש ומתמחים בתחומי האינטליגנציה המלאכותית ולמידת המכונה.
מדדו כל פרמטר אפשרי, לא רק את אלה שהכרחיים "על פי הספר" לקידום האתר; נתחו את שפע המידע מכל ההיבטים וחפשו את התובנות שתעזורנה לכם לשפר את ביצועיכם. עושר הנתונים יסייע לכם להבין איפה כדאי למקד את המאמצים שלכם, לקחת אחריות על כל אגורה שתצטרכו להוציא במסגרת הקמפיין ובסופו של דבר לשפר את הביצועים של האתר שלכם מבחינה עסקית.