פרמטרים לקידום אתרים

שלושת הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים

קידום אתרים הוא תחום שלעיתים נראה מסובך מאוד למי שלא חי את העולם הזה מבפנים. האמת היא, שגם מקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים צריכים לבדוק את עצמם כל הזמן ולבצע המון ניסוי ותהייה משום שאף אחד לא באמת יודע כיצד האלגוריתם של גוגל קובע כיצד לדרג אתרים ומה הוא "המתכון הסודי". עם זאת, גוגל הודתה כבר כי יש שלושה גורמים המשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על אופן הדירוג של האתרים ברחבי הרשת והם תוכן איכותי, קישורים וחווית משתמש.

תוכן

ביל גייטס אמר פעם ש"תוכן הוא המלך" לפני שנים רבות וכנראה שהוא ידע מה הוא אומר. אם בשנים עברו היה ניתן לעשות קידום אורגני בגוגל ללא השקעה רצינית בתוכן תוך שימוש בבניית קישורים אגרסיבית ,קניית שם מתחם "דומיין" מדוייק , ושלל שיטות נוספות, היום לא תוכלו למצוא אתר המקודם במקומות הראשונים או אפילו בעמודים הראשונים ללא תוכן איכותי.

תוכן חשוב מכמה בחינות, אבל ההבנה הבסיסית והעיקרון המנחה הוא שככל שהתוכן יהיה יותר איכותי כך הערך לגולש יהיה יותר גבוה ולכן גוגל מתעדפת אתרים אשר מציגים תוכן איכותי.

חשוב לזכור שהתפקיד של גוגל הוא לתת את הערך המקסימאלי לגולש בעבור כל שאילתת חיפוש, לכן ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר ממוקד ועונה על הצרכים של הגולש כך האתר שלכם יהיה מתוגמל בהתאמה.

היתרון הנוסף של תוכן איכותי כפי שתוכלו לראות בסעיף הבא, הוא שתוכן איכותי משיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים.

חשוב לזכור שתוכן הוא לא רק טקסט, אלא כולל בתוכו מספר תצורות שונות כמו תמונות, סרטונים וכל קובץ מדיה או פריט מידע.

קישורים

קישורים היו ונשארו מרכיב משמעותי מאוד בדרך בה גוגל מעריך אתרים. בפשטות, קישורים הם סוג של "המלצות" בעיני גוגל. ככל שהאתר שלכם יקבל קישורים איכותיים יותר, כלומר אתרים גדולים ונחשבים , גוגל יזהה זאת כאינדיקטור חיובי לכך שיש לכם תוכן איכותי באתר או תוכן ששווה קריאה. כמובן שככל שהקישורים שתקבלו יהיה יותר מתאימים וקשורים לתוכן שלכם באתר, כך טוב יותר . לדוגמה קישור מאתר מסויים שנמצא בכתבה לא רלוונטית לנושא של האתר שלכם הוא הרבה פחות חזק מקישור שנמצא בתוך מאמר שעוסק בנושא של האתר שלכם.

בישראל קישורים הם עדיין אלמנט חזק מאוד ומשפיע ביותר על כל הנושא של קידום אתרים ולכן סוכניות דיגיטל וקידום אתרים משקיעות משאבים רבים בהשגת קישורים איכותיים עבור הלקוחות שלהם.

ראנק בריין  (Rank Brain)

הראנק בריין הוא עדכון באלגוריתם של גוגל שנכנס באופן רשמי בשנת 2015 וטומן בחובו מספר אלמנטים חשובים. כעיקרון, הראנקבריין מאפשר לגוגל ללמוד ולנתח את הגולשים שלה ולעזור להם למצוא את התוצאות המתאימות ביותר על בסיס ההתנהגות שלהם כאשר הם נחשפים לשאילתת חיפוש או אתר מסויים. לדוגמה, במידה וחיפשתם נושא מסויים והגעתם לאתר סמכותי אך אחד שהתוכן בו לא באמת עוזר לכם ועונה לכם על השאלה סביר להניח שתצאו במהירות מהאתר וגוגל יודע לזהות ולאבחן התנהגות זו ויודע לא להציג יותר את האתר הזה עבור השאילתא המסויימת. הראנקבריין מתחשב בהמון משתנים, החל מחווית משתמש, התנהגות גולשים באתר ועוד המון משתנים נוספים.  כעיקרון, הראנקבריין הוא יחסית מסובך אבל העיקרון הוא מאוד פשוט, השיקעו בגולשים שלכם, תנו להם תוכן איכותי, מדויק וממוקד וחווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

לסיכום,

לצד שלושת הפרמטרים הללו קיימים עוד מאות פרמטרים שונים שגוגל מביא בחשבון בעת הערכת ותעדוף אתרים במנוע החיפוש. הכיוון העתידי הוא די ברור, תוכן יותר איכותי וחווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. השקיעו מחשבה תכנון אסטרטגיית הקידום שלכם על פי עקרונות אלו.

רוצה יותר כניסות לאתר?