5 טיפים לשיווק באינטרנט בזמן הקורונה

בינואר 2020 הקורונה נתפשה על-ידי רבים כמחלה של סינים בגלל אכילת בעלי חיים מסוימים, אבל תוך חודשיים הווירוס הגיע לכמעט כל מקום בעולם, והשפיע באופן דרמטי על החיים של כולנו. במקביל למשבר הבריאותי, מהר מאוד היה ברור שהמגפה מייצרת גם אתגר כלכלי – גם למדינות וגם לעסקים הבודדים. הנטייה הטבעית היא אולי לעצור הכל ולחכות שהמשבר יחלוף, או לפחות לראות כיצד מגיבים הלקוחות, אבל משבר הוא תמיד גם הזדמנות: הזדמנות לשבור דפוסי חשיבה ישנים ולאמץ חדשים, וכך להתמודד טוב יותר עם המצב.

שיווק דיגיטלי בימי קורונה הוא דוגמה מצוינת. אם בעולם הישן האינסטינקט היה דווקא לצמצם את העיסוק בכך בעידן של אי ודאות, בעולם החדש, שמאפשר גמישות מירבית וניצול יעיל של הזדמנויות, הדרך הנכונה היא פשוט להתאים את השיווק לימי הקורונה. 5 הטיפים שריכזנו בעבורכם במאמר זה יעזרו לכם לעשות זאת בהצלחה.

1. הוספת תכנים רלוונטיים למציאות החדשה לאתר

כמעט כל עסק יכול למצוא חיבור למציאות החדשה, שכאמור משפיעה על החיים של כולנו בצורה משמעותית מאוד. מאחר שהמרכיב המרכזי בקידום אתר הוא הוספת תכנים איכותיים, זהו גם הטיפ הראשון – לכתוב תכנים רלוונטיים לימי הקורונה ולפרסם אותם באתר. כדאי גם להוסיף הפניה בולטת מדף הבית ו/או מעמודים פופולריים אחרים. תוכן מועיל באמת יכול להפוך לוויראלי ולתרום למאמצי השיווק שלכם, ובכל מקרה מדובר בפעולה שגם משדרגת את חוויית המשתמש של כל גולש וגולשת וגם מוסיפה לכם נקודות זכות בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.

2. עדכון הטקסטים בקמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק

פרסום ממומן הוא דרך יעילה מאוד למשוך תשומת לב, והרבה, תוך זמן קצר ולמעשה באופן מיידי. האפשרויות רבות ומגוונות: פייסבוק (באמצעות מודעות או קידום פוסטים), בגוגל (עם גוגל אדס), ביוטיוב, באינסטגרם, באאוטבריין וטאבולה, ויש עוד אופציות כמובן.

בתקופה הנוכחית יש סיכוי סביר שתוכלו לזכות בחשיפה רחבה גם בעלות נמוכה יחסית (בגלל שהביקוש למוצרי הפרסום הממומן בירידה), וכדאי לנצל זאת. אם כבר יש לכם קמפיינים כאלה, מומלץ לעדכן את הטקסטים – כך שהם יתאימו לימי הקורונה (בתנאי כמובן שבאמת יש קשר בין ההצעה שלכם לעידן הייחודי הנוכחי, ולא מדובר בחיבור מאולץ).

3. לעבות את פרופיל הקישורים – מאתרים שזוכים לפופולריות כיום

מרכיב משמעותי נוסף של קידום אתרים אורגני, בנוסף לתוכן איכותי באתר, הוא פרופיל קישורים – כלומר לינקים מאתרים שונים אל האתר שלכם. אחד הפרמטרים לפיהם בוחנים גוגל ומנועי החיפוש האחרים את הקישורים הוא האיכות של האתר המפנה. עידן הקורונה גורם לגולשים רבים להתעניין באתרים שבעבר היו פחות פופולריים, ובמיוחד הפכו לאטרקטיביים מאוד עמודי אינטרנט שעוזרים לנו להעביר את הזמן בבית או למצוא תחליפים לפעילויות שכיום אינן אפשריות. עיבוי פרופיל הקישורים הוא פעולה שמומלץ לבצע באופן קבוע, ועכשיו כדאי במיוחד לעשות זאת – עם לינקים מהאתרים שצוברים תאוצה (ושכמובן רלוונטיים לתחום הפעילות שלכם).

4. להעלות לאתר מוצרים שמתאימים לעידן הקורונה

כשאנשים מבלים שעות רבות מאוד בבית, גדל הביקוש למוצרים שמאפשרים להסתגל לשגרה החדשה. בהתאם לכך, אחד הטיפים לשיווק באינטרנט בתקופה זו הוא להציע לגולשים באתר שלכם מוצרים שכאלה. כך למשל אתר של מכללה בתחום הרפואה האלטרנטיבית יכול לשווק קורסים דיגיטליים, באתר של מכון כושר אפשר למכור משקולות או מכשירים אחרים שעוזרים לבצע פעילות גופנית אפקטיבית בבית, ובאופן כללי בנקודת הזמן הנוכחית כדאי לכל בעל עסק לבחון איך הוא מתאים את היצע המוצרים והשירותים שלו לתקופת הקורונה – וכמובן להתאים גם את השיווק לשינוי המתבקש.

5. המתחרים עוצרים פעילות? זה הזמן לפתוח עליהם פער!

המטרה של קידום אתרים אורגני היא להגיע למקומות הראשונים בחיפושים הרלוונטיים עבורכם בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. בימי שגרה, במרבית תחומי הפעילות, התחרות קשה למדי. בתקופה הנוכחית, בגלל שלא מעט בעלי עסקים בוחרים לעצור ולהקפיא את השיווק, יש לכם אפשרות לעקוף אותם ואפילו לפתוח עליהם פער משמעותי – שיישאר גם כשהם ירצו לחזור למשחק. מי שמזהה את ההזדמנות יוכל לחזק מאוד את הנוכחות הדיגיטלית שלו, גם בתקציבים לא גבוהים, ובנוסף הוא ייהנה ממיתוג מחמיא של מי שידע להתמודד גם עם משבר מאתגר כמו הקורונה בהצלחה מרשימה.

רוצה יותר כניסות לאתר?