איך להיות ראשון בגוגל

איך להיות ראשון בגוגל

איך להיות ראשון בגוגל? כל בעל עסק חולם להיות מדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. הסיבות ברורות: הגעה למקומות הגבוהים ביותר ברשימה, קל וחומר למקום הראשון, פירושה תנועה מוגברת של גולשים לאתר, נראות גבוהה ומיצוי של פוטנציאל המכירות לעסק על פני מתחריו.

אז איך להיות ראשון בגוגל? למרבה הצער, דירוג גבוה בגוגל הוא דבר שלעיתים נדירות מאוד קורה באופן טבעי. גם המשווקים המוכשרים והמנוסים ביותר נאבקים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אז איך בעל עסק יכול בכלל לקוות שהוא יצליח? ובכן, בעוד שאין דרך לוודא באופן מוחלט הגעה למקומות הגבוהים של תוצאות החיפוש, להלן נסקור כמה אסטרטגיות שכל אחד יכול להשתמש בהן – ויישום נכון שלהם יגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שתגיעו למקומות הראשונים בגוגל, אולי אפילו למקום הראשון.

איך להיות ראשון בגוגל? מצאו את הנישה שלכם

חלק מן ההצלחה בתחום של קידום אתרים כרוך בהבנה של הסביבה התחרותית. כבעלי עסקים קטנים, אתם לא רוצים להתחרות בארגונים הגדולים והוותיקים שנדמה כאילו תקציבי השיווק שלהן בלתי מוגבלים בהשוואה לשלכם. למרות שתמיד יש סיכוי לנצח אותם בדירוג בתוצאות החיפוש, סביר יותר שהתנגחות ישירה בהם תוביל לבזבוז זמן וכסף.

לכן כל כך חשוב למצוא את הנישה שלכם בתוך הסביבה התחרותית הזו. במקום להתחרות בחברות הגדולות על מילות מפתח מאוד פופולריות, נסו להעמיק ולהתחרות על מילות מפתח שבהן התחרות פחות עזה. אמנם יש בזה משום הטייה מעסק שפונה למכנה משותף כללי ורחב אל עסק שמתמקד בפלח מצומצם יותר של מוצרים או שירותים, אולם ככל שמילות המפתח שבהן תתחרו תהיינה ספציפיות יותר כך יתכן שיהיה קל יותר להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש שלהן.

מחקר מילות מפתח

בחרו מילות מפתח ריאליות

אם תבחרו מילות מפתח דמיוניות כמו של שם מוצר שאינו קיים כלל, רוב הסיכויים הם שתדורגו במקום הראשון (וככל הנראה היחיד) בחיפושים אחריו. אבל זאת לא חוכמה – הרי אנחנו רוצים להיות מדורגים במקומות הראשונים בחיפוש מילות מפתח שאנשים ממש יחפשו.

לפיכך השתמשו בכלים כמו Google's Keyword Planner כדי לחפש מילות מפתח רלוונטיות שיש להן נפח חיפושים סביר ועם זאת התחרות עליהם נמוכה יחסית. ברגע שהאתר שלכם יצבור סמכות ותשתלטו על נתח מספיק גדול ממילות המפתח הפשוטות יחסית, תוכלו להתקדם הלאה לאלה שהתחרות עליהן עזה יותר.

בצעו אופטימיזציה לתוכן באמצעות מילות המפתח

לאחר שמצאתם את הנישה שלכם ובחרתם מילות מפתח, זה הזמן לשלב אותן במקומות אסטרטגיים בכל עמוד תוכן מעמודי האתר. שימו לב: אינכם רוצים להשתמש בהן יתר על המידה, בדחיסות וצפיפות שתקשה על הקריאה ותוביל לחוויית משתמש שלילית שתפגע בדירוג שלכם – אלא במידה שתהיה טבעית, זורמת ונעימה לקריאה. בין היתר תוכלו להשתמש במילות המפתח במקומות הבאים:

  • כתובת ה-URL של כל עמוד (במידת האפשר)
  • תג הכותרת
  • כותרות: ראשית ומשניות
  • בכל תיאורי התמונות בהן הדבר מתאפשר
  • ובאופן טבעי ככל האפשר לאורך התוכן הטקסטואלי

זכרו שגוגל (וגם הקוראים האנושיים שלכם) יעדיפו תוכן איכותי ובעל ערך שמטפל לעומק בנושא מסוים, ולכן העדיפו לכתוב תוכן ארוך, מעמיק ומושקע ככל האפשר, שמילות המפתח תהיינה רק משולבות בו בתבונה ולא העיקר.

הוסיפו כמה שיותר תוכן לאתר

יותר ויותר עסקים ואתרי אינטרנט משווקים היום בזכות התוכן שלהם כחלק מאסטרטגיה שיווקית כוללת, לרבות פוסטים בבלוגים, ניוזלטרים, וובינרים, אינפוגרפיקות, סרטונים וכן הלאה. כל סוגי התכנים הללו מושכים קהל יעד פוטנציאלי לאתר.

אם אתם רוצים להתקדם מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל, אתם חייבים להעלות תוכן לאתר שלכם באופן קבוע; ולא סתם תוכן, אלא תוכן מושקע, איכותי ושימושי שייתן לגולשים שלכם ערך אמיתי. התוכן הזה יסייע לכם בשתי דרכים: ראשית, עוד תוכן פירושו עוד מילות מפתח, כלומר יותר הזדמנויות לגוגל להציע את האתר שלכם כתוצאת חיפוש לגולשים; שנית, ככל שיהיה לכם יותר תוכן, כך עולה הסבירות שהוא יביא לייצור עוד קישורים לאתר שלכם. אבל על כך בסעיף הבא:

איך להיות ראשון בגוגל? צרו קישורים לאתר שלכם

קישורים הם עדיין חלק חשוב מאוד בעולם של קידום אתרים, ואמנם משקלם המדויק באלגוריתם של גוגל אינו ידוע, אולם הוא משמעותי מאוד. איך תוכלו לבנות קישורים לאתר שלכם?

  • הוסיפו את האתר שלכם לאינדקסים עסקיים בענף שלכם, לאינדקסים של עסקים מקומיים ול"גוגל לעסק שלי" (Google My Business).
  • כתבו פוסטים אורחים באתרים שקשורים לנישה שלכם. גם אם לא יהיה קישור שיוצא מן הפוסט האורח ומוביל לאתר שלכם, עדיין תשיגו נראות מוגברת שתהיה שווה את זה.
  • צרו תוכן שלא תלוי בזמן, כגון מדריכים או טיפים, שבלוגרים ועיתונאים יוכלו לקשר אליהם.
  • חפשו קישורים שבורים באתרים שקשורים לענף שלכם, ובקשו מבעלי האתרים בהם הם מופיעים להחליף אותם בקישורים לעמודים רלוונטיים באתר שלכם.

איך להיות ראשון בגוגל – לסיכום

למרבה הצער, אין דרך אחת בטוחה וישירה אל מספר 1 בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר בעבודה קשה שיכולה לארוך זמן רב גם למנוסים ולוותיקים ביותר בקרב מקדמי האתרים המקצועיים, לא כל שכן לבעלי אתרים שאינם מתמחים בתחום.

עם זאת, התמקדות במילות מפתח ובקהל הנכון יכולה לשפר באופן ניכר את הסיכויים שלכם להגיע לפסגה הנחשקת. ככל שתייצרו יותר תוכן איכותי ומשולב מילות מפתח, כך תתקרבו אל היעד – ויתכן אפילו שתגיעו אליו מוקדם מן הצפוי.

רוצה יותר כניסות לאתר?