איך להיות ראשון בגוגל

להיות ראשון בגוגל – עשה זאת בעצמך

איך להיות ראשון בגוגל? כל בעל עסק חולם להיות מדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. הסיבות ברורות: הגעה למקומות הגבוהים ביותר ברשימה, קל וחומר למקום הראשון, פירושה תנועה מוגברת של גולשים לאתר, נראות גבוהה ומיצוי של פוטנציאל המכירות לעסק על פני מתחריו.

אז איך להיות ראשון בגוגל? למרבה הצער, דירוג גבוה בגוגל הוא דבר שלעיתים נדירות מאוד קורה באופן טבעי. גם המשווקים המוכשרים והמנוסים ביותר נאבקים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אז איך בעל עסק יכול בכלל לקוות שהוא יצליח? ובכן, בעוד שאין דרך לוודא באופן מוחלט הגעה למקומות הגבוהים של תוצאות החיפוש, להלן נסקור כמה אסטרטגיות שכל אחד יכול להשתמש בהן – ויישום נכון שלהם יגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שתגיעו למקומות הראשונים בגוגל, אולי אפילו למקום הראשון.

מדוע להיות ראשון בגוגל חשוב?

תוצאות החיפוש של Google נעשות מלאות יותר – עם לוחות ידע, תיבות תשובות, שאלות קשורות הניתנות להרחבה, תוצאות מקומיות ועוד. עם כל כך הרבה דרכים להתבלט, העבודה לדירוג העליון שווה את המאמץ, במיוחד בהתחשב בעובדה שהתנועה ושיעור ההקלקות יורדים בצורה חדה כאשר אחד מהם מתקדם בתוצאות החיפוש.

להיות במקום הראשון פירושה שיעור קליקים גבוה משמעותית

עובדה ידועה היא שהמקום הראשון של גוגל לוכד את רוב התנועה, אבל האם ידעת שיש הבדלים משמעותיים בשיעורי הקליקים עבור התוצאות העליונות לעומת התוצאות התחתונות? מחקר אחד מראה את שיעורי הקליקים הבאים לפי מיקום Google:

• תוצאה ראשונה: שיעור קליקים של 36.4%.
• תוצאה שנייה: שיעור קליקים של 12.5%.
• תוצאה שלישית: שיעור קליקים של 9.5%.

לפי מחקרים רבים בהסתמך על אלפי cast study של אתרים של לקוחות שלי,  אני יכול להגיד לכם שהמסקנה היא: התנועה והמעורבות יורדת במהירות לאחר התוצאות הראשונות. יש דרכים לשיפור אחוזי ההקלקות או בשפה המקצועית CTR, גם אם אתם לא במקום הראשון.

איך דירוג ראשון 1️⃣ מועיל לעסק שלך?

חשוב להבין את המטרות השונות שדירוג מוביל בגוגל יכול לעזור לעסק שלך להשיג.

1. שפר את הנראות שלך

נניח שהעסק שלך פיזי בנוי, ויש לך אופציה אחת לבחור איפה הוא יהיה ממוקם איפה היית בוחר? בכביש הראשי שעובר בעיר עם אלפי הולכי רגל או רחוב צדדי שקט, באיזה מהם היית בוחר? הכביש הראשי, כמובן.

עם 167 מיליארד חיפושים בחודש, כניסה למקום הראשון בגוגל זה כמו לשתול את העסק שלך בכביש העמוס ביותר בעיר. ככל שיותר אנשים יראו את האתר שלך, המודעות של המותג תגדל. ככל שהצרכנים מכירים יותר את המותג שלך, כך הם יהיו פתוחים יותר לפעילויות המרה. [רכישות פניות וכו']

2. צרו עוד לידים

עכשיו מה אם הייתם צריכים לבחור בין הרחוב הראשי של עיר מגוונת או עיר של לקוחות אידיאליים? ישנם מקומות ראשונים של Google שהשאילתות [ביטויים] פחות רלוונטים עבורכם, לכן המטרה שלך היא להיכנס למקום הראשון עבור שאילתות שהלקוחות האידיאליים שלך מבצעים.

על ידי כך, אתה מתגלה על ידי צרכנים שמחפשים באינטרנט מתוך כוונה לקנות או לעסוק. האנשים האלה הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להמיר לידים ולקוחות עבור העסק שלך.

מניסיון אישי: מלא לקוחות הגיעו אליי נעוצים במקומות הראשונים ללא שום לידים איך זה? הם נמצאים בעיר מגוונת ולא בעיר של לקוחות אידיאליים ( : ופה מומחה SEO כמוני נכנס לתמונה.

אז שוכנעתם? ובא לך לדעת איך להגיע לפסגה (: המשך קריאה מהנה והחזיקו חזק בדרך להמראה🎢

איך להיות ראשון בגוגל?

מצאו את הנישה שלכם

חלק מן ההצלחה בתחום של קידום אתרים כרוך בהבנה של הסביבה התחרותית. כבעלי עסקים קטנים, אתם לא רוצים להתחרות בארגונים הגדולים והוותיקים שנדמה כאילו תקציבי השיווק שלהן בלתי מוגבלים בהשוואה לשלכם. למרות שתמיד יש סיכוי לנצח אותם בדירוג בתוצאות החיפוש, סביר יותר שהתנגחות ישירה בהם תוביל לבזבוז זמן וכסף.

לכן כל כך חשוב למצוא את הנישה שלכם בתוך הסביבה התחרותית הזו. במקום להתחרות בחברות הגדולות על מילות מפתח מאוד פופולריות, נסו להעמיק ולהתחרות על מילות מפתח שבהן התחרות פחות עזה. אמנם יש בזה משום הטייה מעסק שפונה למכנה משותף כללי ורחב אל עסק שמתמקד בפלח מצומצם יותר של מוצרים או שירותים, אולם ככל שמילות המפתח שבהן תתחרו תהיינה ספציפיות יותר כך יתכן שיהיה קל יותר להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש שלהן.

מחקר מילות מפתח

בחרו מילות מפתח ריאליות

אם תבחרו מילות מפתח דמיוניות כמו של שם מוצר שאינו קיים כלל, רוב הסיכויים הם שתדורגו במקום הראשון (וככל הנראה היחיד) בחיפושים אחריו. אבל זאת לא חוכמה – הרי אנחנו רוצים להיות מדורגים במקומות הראשונים בחיפוש מילות מפתח שאנשים ממש יחפשו.

לפיכך השתמשו בכלים כמו Google's Keyword Planner כדי לחפש מילות מפתח רלוונטיות שיש להן נפח חיפושים סביר ועם זאת התחרות עליהם נמוכה יחסית. ברגע שהאתר שלכם יצבור סמכות ותשתלטו על נתח מספיק גדול ממילות המפתח הפשוטות יחסית, תוכלו להתקדם הלאה לאלה שהתחרות עליהן עזה יותר.

בצעו אופטימיזציה לתוכן באמצעות מילות המפתח

לאחר שמצאתם את הנישה שלכם ובחרתם מילות מפתח, זה הזמן לשלב אותן במקומות אסטרטגיים בכל עמוד תוכן מעמודי האתר. שימו לב: אינכם רוצים להשתמש בהן יתר על המידה, בדחיסות וצפיפות שתקשה על הקריאה ותוביל לחוויית משתמש שלילית שתפגע בדירוג שלכם – אלא במידה שתהיה טבעית, זורמת ונעימה לקריאה.

ספר לגוגל באילו מילות מפתח אתה משתמש

גוגל פועלת על ידי סריקת האינטרנט, דירוג מיליוני הדפים הקיימים ואחסון באינדקס. כאשר משתמש מבצע חיפוש, גוגל יכולה לסרוק את האינדקס המאורגן יותר שלו (ולא בכל האינטרנט) כדי להגיע במהירות לתוצאות רלוונטיות.

לכן, שלב חשוב נוסף להופעה במקום הראשון של גוגל הוא להקל ככל האפשר על גוגל לסרוק, להוסיף לאינדקס ולאחזר את האתר שלכם. עשה זאת על ידי הצבת מילות מפתח במקומות הבאים:

  • כתובת ה-URL של כל עמוד (במידת האפשר)
  • תג הכותרת
  • כותרות: ראשית ומשניות
  • בכל תיאורי התמונות בהן הדבר מתאפשר
  • ובאופן טבעי ככל האפשר לאורך התוכן הטקסטואלי

זכרו שגוגל (וגם הקוראים האנושיים שלכם) יעדיפו תוכן איכותי ובעל ערך שמטפל לעומק בנושא מסוים, ולכן העדיפו לכתוב תוכן ארוך, מעמיק ומושקע ככל האפשר, שמילות המפתח תהיינה רק משולבות בו בתבונה ולא העיקר.

הוסיפו תוכן לאתר [בדגש לאיכות וכמות]

יותר ויותר עסקים ואתרי אינטרנט משווקים היום בזכות התוכן שלהם כחלק מאסטרטגיה שיווקית כוללת, לרבות פוסטים בבלוגים, ניוזלטרים, וובינרים, אינפוגרפיקות, סרטונים וכן הלאה. כל סוגי התכנים הללו מושכים קהל יעד פוטנציאלי לאתר.

כתיבה עם כוונת משתמש זה הכי חשוב!

כמובן, גוף התוכן של הדף שלך הוא המקום החשוב ביותר לכלול את מילות המפתח שעבורן אתה מנסה לדרג. עם זאת, חשוב שמילות מפתח אלו לא יוכנסו באופן שיטתי ומוגזם אלא שולבו באופן טבעי. למעשה, גוגל יכולה כעת לזהות סתימות של מילות מפתח ואם כן היא תמקם אותך רחוק, רחוק מלהיות במקום הראשון של התוצאות שלה.

המפתח לכניסה למקום הראשון של גוגל הוא מתן תוכן שימושי, אמין, קל לקריאה, אך אינפורמטיבי שישאיר את קהל היעד שלך בדפים שלך ויחזור לעוד. ושיתוף שיחה בידע שכבר נמצא בראש שלך הוא גם בחינם וגם קל.

רק זכור שאם אתה רוצה להיות במקום הראשון של גוגל עבור חיפוש מילות מפתח מסוים, הדף שלך צריך לספק את המידע, ולא רק את מילות המפתח, שמשתמשים מנסים להשיג כשהם מקלידים את החיפוש הזה בגוגל.

אם אתם רוצים להתקדם מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל, אתם חייבים להעלות תוכן לאתר שלכם באופן קבוע; ולא סתם תוכן, אלא תוכן מושקע, איכותי ושימושי שייתן לגולשים שלכם ערך אמיתי.

התוכן הזה יסייע לכם בשתי דרכים: ראשית, עוד תוכן פירושו עוד מילות מפתח, כלומר יותר הזדמנויות לגוגל להציע את האתר שלכם כתוצאת חיפוש לגולשים; שנית, ככל שיהיה לכם יותר תוכן, כך עולה הסבירות שהוא יביא לייצור עוד קישורים לאתר שלכם. אבל על כך בסעיף הבא:

צרו קישורים לאתר שלכם

אז יש לכם תוכן איכותי באתר אבל בשביל שגוגל ימצא אותכם חשוב מאוד שתקשרו אל האתר שלכם, קישורים הם עדיין חלק חשוב מאוד בעולם של קידום אתרים, ואמנם משקלם המדויק באלגוריתם של גוגל אינו ידוע, אולם הוא משמעותי מאוד. איך תוכלו לבנות קישורים לאתר שלכם?

  • הוסיפו את האתר שלכם לאינדקסים עסקיים בענף שלכם, לאינדקסים של עסקים מקומיים ול"גוגל לעסק שלי" (Google My Business).
  • כתבו פוסטים אורחים באתרים שקשורים לנישה שלכם. גם אם לא יהיה קישור שיוצא מן הפוסט האורח ומוביל לאתר שלכם, עדיין תשיגו נראות מוגברת שתהיה שווה את זה.
  • צרו תוכן שלא תלוי בזמן, כגון מדריכים או טיפים, שבלוגרים ועיתונאים יוכלו לקשר אליהם.
  • חפשו קישורים שבורים באתרים שקשורים לענף שלכם, ובקשו מבעלי האתרים בהם הם מופיעים להחליף אותם בקישורים לעמודים רלוונטיים באתר שלכם.

בצע אופטימיזציה לנייד

לא תמצא את האתר שלך במקום הראשון בגוגל אתר שאינו רספונסיבי. צרכנים משתמשים כיום בטלפונים ובטאבלטים יותר ממחשבים ומחשבים ניידים, ורוב החיפושים המקומיים מבוצעים במכשירים ניידים. כתוצאה מכך, גוגל מעדיפה אתרים ידידותיים לנייד. למעשה, כל האתרים מתווספים כעת לאינדקס המובייל הראשון.

רספונסיבי הוא אידיאלי, מכיוון שהאתר שלך יתאים את עצמו לכל גודל מסך וישמור על פונקציונליות. עם זאת, אם אין לך אתר רספונסיבי, יש התאמות שאתה יכול לבצע באתר שלך כדי להבטיח את החוויה החלקה ביותר עבור משתמש נייד.

התמקד בחוויית משתמש

להיות ידידותי לנייד זה לא מספיק עבור אתר אינטרנט. זה חייב להיות גם מושך וידידותי למשתמש. אתר אינטרנט עם ניווט אינטואיטיבי, קריאות ברורות לפעולה ותשובות לשאלות המיידיות ביותר של המבקרים שלך ישאיר את המבקרים שם זמן רב יותר ויחזור מאוחר יותר – דבר ש-Google תבחין, ובתמורה, תדרג אותך גבוה יותר. ככל שתדרג גבוה יותר, כך תקבל יותר תנועה לאתר שלך, והסיכוי שתופיע בעמוד הראשון גבוה יותר.

צור חשבון Google לעסק שלי

גוגל עסקים

בתמונה ניתן לראות כאשר אני מחפש "הסרת משקפיים בלייזר" בעמודי SERP = תוצאות חיפוש, עולים חשבונות גוגל עסקים.

"Google לעסק שלי" מתפתח לאחד הכלים החזקים ביותר (שלא לומר בחינם) עבור בעלי עסקים מקומיים. גם מפות Google וגם חיפוש מושכים מ-Google לעסק שלי כדי לייצר רישומים מקומיים (הידועים כפרופילים עסקיים).

יצירת חשבון 'Google לעסק שלי' היא דרך מהירה וקלה להוסיף מידע נוסף לפרופיל העסקי שלך, מה שעוזר לו להופיע בעמוד הראשון של מפות Google וחיפוש (בקטע התוצאות המקומיות).

איך להיות ראשון בגוגל – לסיכום

להגיע לפסגה של גוגל, או אפילו רק לשפר את הדירוג שלך, זה מאוד אפשרי, אפילו עבור עסקים קטנים. זה דורש עבודה וזמן, אבל זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות עבור העסק שלך. על ידי ידיעת היכן וכיצד לבצע התאמות, תוכל לקבל את העסק שלך את הנראות הראויה לו. להלן האסטרטגיות בסיכום:

  • צור אסטרטגיית מילות מפתח למיקוד מונחים שלקוחות היעד שלך מחפשים.
  • שלב את מילות המפתח בתוכן האתר שלך כמו גם בתגי HTML.
  • כתוב לבני אדם (לא למנועי חיפוש).
  • השג קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך.
  • בצע אופטימיזציה לנייד.
  • התמקד בחוויית משתמש.
  • צור חשבון Google לעסק שלי.
  • בצע אופטימיזציה של הפרופיל העסקי שלך.
  • השג ביקורות של לקוחות.

לסיכום: בשביל להגיע למקום ה – 1️⃣ נדרש השקעה של זמן + כסף + ידע והתמדה. וניסוי ותהייה. ורוח לחימה!

רוצה יותר כניסות לאתר?