TRAFFIC

כיצד עיצוב האתר יכול להניע לקוחות לעבר הקופה

השפעת עיצוב האתר על תהליך קבלת ההחלטות של הלקוח

כאשר אתם נכנסים לחנות פיזית, המבט שלכם בדרך כלל יופנה לצידה הימני של החנות. זהו עניין שהוכח מחקרית וזוהי הסיבה לכך שבחלק הימני של הכניסה, יוצבו המוצרים שנמצאים במבצע ושבעלי המקום מעוניינים למכור אותם בדחיפות הגבוהה ביותר. בדומה לכך, גם עיצוב האתר של העסק בנוי על מחקרים ותיאוריות שונות, כאשר המבנה של האתר נועד לשרת את הלקוחות ואת המנהלים כאחד.

כיצד עיצוב האתר עוזר לגולשים ולמנהלים?

מומחים של בניית אתרים מבינים כי אתר צריך לחבוש שני "כובעים": לעזור ללקוחות למצוא את המידע שהם מחפשים, בו בזמן שהוא גם מייצר רווחים עבור בעלי האתר. הכוונה היא שמבנה האתר מסייע ליצירת חווית משתמש טובה ככל האפשר: קל למצוא מידע בדפים השונים, פעולות שונות הקשורות באתר- מציאת מוצר מסוים, הוספת פריטים לעגלה וכדומה- הן קלות לביצוע וכמו כן האתר "מדבר בשפה של העסק" גם מבחינה ויזואלית.

במקביל האתר צריך לעודד מכירות או קבלת שירות מבית העסק, בהתאם לענף שאליו הוא משתייך כמובן. העיצוב יכול לתמוך בכך, בעזרת כלים שונים שמייצרים מוטיבציה לשיתוף פעולה ואקטיביות, למשל כפתורים שונים, דגש על מיקרו- קופי מתוחכם ואחיד ועוד.

מהם הדברים החשובים ביותר שחייבים להיות בכל אתר?

תוכן איכותי הוא הנושא שעליו צריך לשים את הדגש המשמעותי ביותר, כאשר מעלים אתר חדש לאוויר. כאשר אתר עולה לרשת אבל הוא "ריק" מתוכן רלוונטי, העיצוב המושקע לא ימלא את הפוטנציאל שלו.

תוכן בעל ערך צריך להיות חדשני, מעמיק ומשתנה אך בעיקר מעניין. לגולשים יהיה הרבה יותר כיף, למשל, להיכנס לצפות בסרטוני הסבר שישולבו באתר, במקום לקרוא טקסטים ארוכים המסבירים על מוצרים. מינון נכון של סוגי התוכן השונים, יעשה פלאים לאיכות האתר ולכמות הגולשים שייכנסו לתוכו וגם יבחרו לקבל שירות מאותו בית עסק.

איך גורמים ללקוח להגיע לקופה ומניעים אותו לפעולה?

כאשר גולש נכנס לאתר לראשונה, הוא מתחיל דרך ארוכה שיש בה כמה וכמה משוכות. השלב הראשוני הוא הקריטי מכולם וכמוהו גם השלב האחרון ממש, זה שלפני הכנסת פרטי כרטיס האשראי. במקרה הראשון, המטרה היא לגרום לגולש לשהות באתר ולנסות להכיר אותו לעומק. ההחלטה אם להישאר או לנטוש, לרוב תתקבל בתוך שניות ספורות מרגע ההקלקה הראשון שמוביל אל האתר עצמו. השלב ש"באמצע" פחות מועד לפורענות, זאת כי אם אכן השקעתם בתמונות, טקסטים ותוכן שהוא מעניין ומתאים לקהל היעד, סביר להניח שהגולש יבחר להישאר ולהכירכם טוב יותר, אם לא נטש בתחילה.

בשלב הסופי שבו צריך ממש לשלם, הגולש כנראה ישתהה וישנן נטישות רבות שמתרחשות דווקא אז. השקעה ודיוק של הטקסטים בשלב זה, בכל שלב בדרך לקופה ואפילו בכפתור האחרון, תייצר את ה"דחיפה" האחרונה הדרושה- והלקוח הפוטנציאלי בסופו של דבר יהיה גם לקוח משלם.

רוצה יותר כניסות לאתר?