קורס קידום אתרים מיועד לכאורה רק עבור מי שמבקש להתמקצע בתחום של קידום האתרים, אולם למעשה הוא מיועד עבור כל מי המעוניין להכיר טוב יותר את רשת האינטרנט להעמיק את ידיעותיו בשיטות מגוונות וחדשניות לשיווק אתרים בגוגל וברשתות החברתיות. בעזרת הידע שניתן להשיג במהלך קורס קידום אתרים, כל מי שמנהל אתר באינטרנט יוכל להיות פחות תלוי בגורמים חיצוניים כגון מקדמי אתרים, מתכנתים, אנשי שיווק, כותבי תוכן או מעצבים גרפיים – ולהזניק את האתר שתחת ניהולו לשיאים חדשים.

למה דווקא קורס לקידום אתרים?

אפשר לומר שכל השיטות הבסיסיות ניתנות ללמידה באופן אישי ברשת, שהרי קידום אתרים מבוסס בין היתר על למידה מניסיונם של אחרים ובאינטרנט ניתן למצוא הכל בקלות. כך למשל ניתן ללמוד קידום אתרים בעזרת מדריכים מקוונים, בלוגים מן הארץ ומן העולם, פורומים מקצועיים וכדומה.

אלא שלעומת לימוד עצמי, אשר מחייב את הלומד לא רק להעמיק בחומר הנלמד אלא גם לאסוף אותו מכל קצוות הרשת, קורס קידום אתרים כבר כולל את כל הנושאים העיקריים במקום אחד. כלומר, הלומד אינו צריך להשקיע זמן ומאמץ בחיפוש אחר נושאים ללמידה או בסינון המידע על מנת להבין מה העיקר ומה הטפל. יתרה מזאת, רבים זקוקים למסגרת מחייבת של שיעורים, מרצים, שיעורי בית וכן הלאה, על מנת להיות מחוייבים יותר לתהליך הלמידה – קורס קידום אתרים מספק את המסגרת הזו.

סיבה נוספת ללמוד קידום אתרים במסגרת קורס מסודר היא איכות המרצה או המרצים. ברשת האינטרנט אמנם קיימים שלל מקורות ידע, אולם לא כולם מוסמכים ברמה טובה מספיק על מנת שניתן יהיה ללמוד מניסיונם ולהפיק תובנות ליישום עצמאי. לעומת זאת, קורס קידום אתרים במקום ידוע ובעל שם פירושו שמקור הידע, כלומר המרצה או צוות המרצים, הוא בדוק ומוכח. כלומר מי שמלמד הוא אכן אדם שבקיא בתחומו, מנוסה ופעיל במקצוע.

מה ניתן ללמוד בקורס קידום אתרים?

קידום אתרים הוא תחום דינאמי שמשתנה בתדירות גבוהה: בין אם מסיבות של שינוי האלגוריתמים של מנועי החיפוש אשר מחייבים את מקדמי האתרים המקצועיים להתאים אתרים באופן חוזר ונשנה לתנאים חדשים; או עקב פיתוחים טכנולוגיים חדשים – כגון חיפוש קולי או התאמת אתרים למובייל – שמאפשרים שימוש בטכניקות חדשות על מנת לבצע אופטימיזציה של אתרים לאלגוריתמים הללו.

בעבר, הכל היה הרבה יותר פשוט. תחת הכותרת "קידום אתרים" נלמדו בעיקר שיטות קידום אורגניות במנועי החיפוש, כגון ביצוע חקר מילות מפתח ושימוש מושכל בהן על מנת להביא אתר כלשהו להתברג בין תוצאות החיפוש הגבוהות ככל האפשר. כמו כן נהוג היה ללמוד בקורס שכזה מספר כלים בסיסיים שמאפשרים מעקב אחר תוצאות, ניתוח והפקת תובנות.

אלא שכיום, בעקבות השינויים הרבים שחלו (ועדיין חלים) בתחום, "קידום אתרים" הפך למטריה רחבה שכוללת תחתה נושאים משיקים רבים: פרסום ממומן, שיווק ברשתות החברתיות, התאמה למובייל, כתיבת תוכן, עיצוב, מערכות לניהול תוכן ועוד. כל הנושאים הללו משפיעים על עבודתו של מקדם האתרים, ובדרך כלל נלמדים כחלק מקורס קידום אתרים על מנת לאפשר לו להישאר בחזית התקדמות הטכנולוגיה והשינויים במנועי החיפוש עצמם – וכך לקצור פירות טובים יותר.

מה עושים אחרי קורס קידום אתרים?

כל מי שלמד קידום אתרים על מנת ליישם אותו על האתר שלו – למשל בעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט (ועל אחת כמה וכמה בעלי עסקים מקוונים שמתבססים על נראות ברשת) – יכול להתחיל לראות תוצאות טובות יותר עבור האתר שלו כבר במהלך הלימודים וכמובן לאחר סיומם. מי שלמד את הקורס על מנת להפוך למקדם אתרים מקצועי, יוכל להמשיך וליישם את הידע שרכש גם על אתרים אחרים, בין אם במסגרת חברה לקידום אתרים או באופן עצמאי.

עם זאת ראוי לציין שלאחר סיום הקורס, רכישת הידע והכלים הבסיסיים לקידום אתרים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא גם לימוד ופיתוח אישי. תחום קידום האתרים הוא כאמור דינאמי ומתפתח כל הזמן, ולכן גם מקדמי האתרים המנוסים ביותר ממשיכים ללמוד באופן קבוע את השינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש ואת הטכנולוגיות החדשות הזמינות בשוק. ממש כפי שאופטימיזציה של אתר לעולם איננה מגיעה לנקודת שיא אלא הינה תהליך של שיפור מתמיד, כך גם מקדם האתרים לומד עוד ועוד על מנת להמשיך ולשפר את הידע, הכישורים והמקצועיות שלו.