קידום בתקופת הקורונה

פרסום בגוגל: טיפים לשיפור ה- CTR בצורה משמעותית

פרסום בגוגל הפך לאחד התהליכים היעילים ביותר בעולם הפרסום והיום התהליך מאפשר שלל אפשרויות פרסום במגוון דרכים ושיטות. אחד הדברים העוזרים לדעת האם הקמפיין הצליח או לא הוא נושא ה- CTR. אז איך נשפר את ה- CTR? במאמר זה ניתן מספר טיפים המשפיעים באופן ישיר על ה- CTR.
פרסום בגוגל מאפשר טריקים רבים העוזרים לשיפור ה- CTR – אחוז ההקלקה במודעות הממומנות של גוגל. במקרים בהם אנו מפרסמים בשוק תחרותי מומלץ לנצל את הידע שברשותנו ולממש את אותם טריקים ושיטות לשיפור ה- CTR.

מהו CTR?

המשמעות המילולית של CTR היא Click Through Rate, כלומר, שיעור הקליקים ואחוז ההקלקות מתוך סה"כ החשיפות. ה- CTR הוא מדד שימושי ובזכותו אנו מבינים את הפוטנציאל של מילות המפתח, הקמפיין ומסע הפרסום שלנו.

טיפים אופרטיבים לשיפור ה- CTR בקמפיין פרסום בגוגל

הוספת מילות מפתח בכתובת ה- URL:
אחד היתרונות בתהליך פרסום בגוגל הוא העובדה שניתן להוסיף בכתובת ה- URL את מילות המפתח. הוספה של מילות מפתח תורמת בכך שמנועי החיפוש סורקים את כתובת ה- URL ומאתרים את מילות המפתח בה.
בנוסף, כאשר גולשים פוטנצילים מחפשים מוצר, שירות או כל דבר אחר ברשת כאשר הם יראו את מילת המפתח הרלוונטית בכתובת ה- URL של האתר, הם ירגישו בטוח יותר וכך יהיו קרובים יותר לרכישה או המרה דרך האתר או עמוד הנחיתה.

התאמות ושימוש נכון בהן:
בזכות ההתאמות המודעה הממומנת בקמפיין שלנו תופיע מספר פעמים אך עם ההתאמות הנכונות המודעות יופיעו גם הרבה פעמים וגם בזמן הנכון – כך נוכל לשפר את ה- CTR במודעות שלנו.
חוץ מהתאמות רחבות, ניתן לעשות התאמות לביטוי או מילת מפתח. התאמה מסוג זה גורמת למודעה להופיע לגולש לפי מילת מפתח ספציפית שהוא חיפש כך בעצם מוגשת לגולש מודעה ממומנת רלוונטית מאד ומגדיל את הסיכויים לביצוע המרה.
בנוסף, מומלץ להשתמש בביטויי זנב ולהוסיפם לקמפיין בצורה חכמה. ביטויי זנב הם ביטויים עם מעט נפחי חיפוש ועם תחרות נמוכה יחסית מה שמקל על הצלחת הביצועים של הקמפיין.

לבלוט על פני אחרים:
אחד הדברים שהכי משפרים את ה- CTR בתהליך פרסום בגוגל הוא הנושא של לבלוט על פני אחרים. מומלץ לשלב מספרים, סימני קריאה, סמלים, אימוג'י ובאופן כללי כל דבר שיגרום לנו לבלוט על פני אחרים ו"לתפוס" את עיני הגולש בגוגל. פרסום בגוגל הוא תהליך המצריך תכנון מראש – בעזרת הבלטת המודעות שלנו אנו נוכל לתכנן את הקמפיין שלנו, לקבוע יעדים ומטרות ברורות.

לנצל מקום מקסימלי:
הדבר הכי בסיסי בגוגל הוא לתפוס כמה שיותר מקום בנדל"ן של גוגל, כלומר, לגוגל יש מגבלה של מקום להצגת מודעות באינדקס שלו ולכן עלינו לעשות הכל על מנת לנצל כמה שיותר מקום. סעיף זה בא לידי ביטוי בעזרת הוספת תוספים (Extensions).
היום, קיים מבחר גדול מאד של תוספים כאשר כל תוסף אחראי על הצגה של נתונים אחרים. ניתן להוסיף תוסף המראה את המיקום הגיאוגרפי של העסק שלנו, יש תוסף המאפשר התקשרות בעזרת לחיצה על כפתור חיוג, יש תוסף המראה SITELINKS במודעות הממומנות. ישנם עוד מגוון של תוספים אך אלו המרכזים והשימושיים ביותר.
מלבד העובדה שתוספים מגדילים את נפח המודעה הם גם עוזרים במסע השכנוע של הגולש ותורמים בקבלת החלטה ותהליך בחירת מוצר.
מה שקורה בפועל הוא שהאלגוריתם של גוגל בוחר אילו מבין התוספים להציג לגולש בעזרת דירוג המודעה והרלוונטיות שלה לחיפוש שבוצע. ההתקנה או ההורדה של התוספים אנה כרוכה בתשלום דבר ההופך את השימוש בתוספים לדבר מובן מאליו.

לסיכום

פרסום בגוגל הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך הפרסום ברשת האינטרנט. פרסום בגוגל מאפשר שלל אפשרויות לשיפור ויעול הפרסום ובכך תורם ישירות לשיפור ה- CTR והגברת כמות ההמרות בקמפיין.

רוצה יותר כניסות לאתר?