קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

קידום אורגני

קידום אורגני הוא תהליך של שיפור הדירוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, כגון גוגל, יאהו וביינג. זה נעשה על ידי שיפור איכות התוכן של האתר שלך, מבנה האתר שלך וקישורי האתר שלך. קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, אך הוא יכול להיות מאוד יעיל בטווח הארוך.

יתרונות קידום אורגני:

  • זול יותר מקידום ממומן.
  • אתה מקבל תנועה איכותית יותר לאתר שלך.
  • אתה מקבל תנועה לאורך זמן.
  • אתה יכול לבנות מוניטין חיובי עבור העסק שלך.

חסרונות קידום אורגני:

  • זה לוקח זמן רב יותר להשיג תוצאות.
  • זה דורש ידע וניסיון מקצועי.
  • אתה לא יכול לשלוט בזמן בו האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש.

קידום ממומן

קידום ממומן הוא תהליך של רכישת שטחי פרסום בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. זה נעשה על ידי יצירת קמפיין פרסום בגוגל AdWords או במערכת פרסום אחרת. קידום ממומן הוא תהליך מהיר יותר להשיג תוצאות, אך הוא יכול להיות גם יקר יותר.

יתרונות קידום ממומן:

  • אתה יכול להגיע לקהל רחב יותר יותר בזמן קצר יותר.
  • אתה יכול לשלוט בזמן בו האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש.
  • אתה יכול למדוד את התוצאות של הקמפיין שלך בקלות.

חסרונות קידום ממומן:

  • זה יכול להיות יקר יותר מקידום אורגני.
  • אתה מקבל תנועה פחות איכותית לאתר שלך.
  • אתה לא יכול לבנות מוניטין חיובי עבור העסק שלך באותה מידה כמו קידום אורגני.

אומנם יש הרבה מאמרים בנושא מה באמת עדיף קידום אתרים בגוגל או פרסום ממומן, החלטתי הפעם להתייחס לשאלה הזו מזווית של איש שיווק, בעלים של חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

קידום אתרים או פרסום ממומן? – מי יכול לענות על השאלה איפה להשקיע את הכסף?

הרי כבעלי עסקים או מנהלי שיווק כאשר אתם נמצאים בדילמה היכן להשקיע את הכסף יש צורך בניתוח פרטני של פרופיל השיווק של העסק שלכם (או החברה כמובן).

בנוסף לא כל מקדם אתרים פרילנסר יכול לענות לכם על השאלה הזו, בשביל להתמודד עם השאלה צריך ידע שיווק רחב, הבנת הפוטנציאל הקיים בשני אפיקי השיווק בתחום הרלוונטי שלכם.

קידום אתרים אורגני – יתרונות

  • הפניות האיכותיות ביותר – נכון לשאילתות חיפוש רלוונטיות לשלב הרכישה בלבד.
  • לידים חמים – תזמון הפניה לא יכול להיות יותר טוב, אותו גולש חיפש בגוגל את השירות או המוצר שלכם לרכישה והגיע אליכם.
  • סמכות אתר – הלקוחות שפונים אליכם אורגני מתייחסים לנוכחות שלכם ברצינות ולוקחים את העסק בצורה רצינית יותר.
  • החזר השקעה – על פי רוב, החזר ההשקעה הגדול ביותר מגיע מההוצאה השיווקית שלכם בקידום האורגני.
  • תוצאות לטווח ארוך – בשונה מקמפיין ממומן ברגע שהאתר שלכם נהנה מסמכות אתר תהנו גם אתם מיציבות גם אם תורידו מעט הילוך – בזהירות לא להזניח 🙂

קידום אתרים אורגני – חסרונות

  • לוקח זמן עד שרואים תוצאות – כמה זמן? תלוי בלא מעט גורמים כאשר המרכזיים ביותר הם – התקציב שלכם, רמת התחרות, ונקודת ההתחלה (אתר חדש, וותיק וכו).
  • רק התוצאות הראשונות – בשונה מקמפיין ממומן הדירו
  • עדכונים – זה לא סוד אבל כל איש קידום אתרים עם מעט קילומטרים במירוץ יעדכן אתכם שהעדכונים בגוגל במיוחד הקיצוניים שהיו בשנים האחרונות עשויים להיות מפתיעים ++, עדכון פנדה, פינגווין ועוד'.

הפתעה עדכון גוגל הגיע :)

  • רק בטופ 5 נהנים מפירות ולידים – יש תחומים שבשביל להינות מלידים רק בתוצאות הגבוהות נהנים מלידים, ההיבדלים בין התוצאות הראשונות לאחרונות בעמוד הראשון במיוחד בטופ 3 עשויים להיות קיצוניים מאוד.

פרסום ממומן בגוגל – יתרונות 

  • מיקוד – ניתן לברור את הביטויים שאתם רוצים להופיע עליהם בקפידה, להוסיף מילות שלילה,
  • תוצאות כאן ועכשיו – מרגע הקמת הקמפיין ובניית המודעות שלכם תהנו מקליקים כאן ועכשיו! אין צורך לחכות.
  • גמישות בבחירת עמוד הנחיתה – בשונה מקידום אורגני, איזה כיף אפשר לעשות A-B TEST בצורה פשוטה למדי, לייצר עמודי נחיתה שונים ולבדוק המרות.
  • ניטור ומדידה- אפשרות לעקוב אחרי ביצועים בצורה מדויקת למדי ולהבין איזה ביטוי עובד יותר ואיזה פחות.

פרסום ממומן בגוגל – חסרונות

  • קליקים לא חוקיים – אע"פ שיש תוכנות שעוזרות בעניין זה, עדיין בתחומים תחרותיים תאלצו לסבול ולשלם עבור כל מיני אנשים שהם חלק מהתעשייה, לקוחות, מתחרים, אנשי שיווק ועוד'.
  • זמני בלבד – הפסקתם לשלם? יופי להתראות.
  • הגבלות פרסום – ישנם לא מעט תחומים שהפרסום מוגבל בצורה כזו או אחרת, בתחום הפיננסים, עריכת דין, אסתטיקה ועוד' למשל אי אפשר לפרסם על הביטוי בוטוקס.
  • החזר השקעה – דוכן ההיצע והביקוש הזה לחתיכת נדל"ן אינטרנטי עשויה להגיע (כמו הרבה תחומים כבר) למלחמת הפסד, במלחמה הזו תתקלו בהמון מתחרים אגרסיביים בקטע מוזר.

קידום אורגני וקידום ממומן הם שני כלי שיווק חשובים מאוד, אך יש להם יתרונות וחסרונות שונים. חשוב לבחור את סוג הקידום המתאים ביותר לעסק שלך בהתאם למטרות שלך, לתקציב שלך ולתעשייה שבה אתה פועל.

רוצה יותר כניסות לאתר?