שיווק בלינקדאין מדריך

טכניקות מתקדמות לקידום אתרים ב-2023

מחפשים דרך לתת פייט למתחרים בזירת הSEO של 2022? כולנו יודעים כמה קידום אתרים דורש יצירתיות וחדשנות, הרי האלגוריתמים של גוגל מתעדכנים בתדירות גבוהה מתמיד. קידום אתרים ב2022 מביא איתו אתגרים רבים, לכן כתבתי עבורכם את הטכניקות קידום אתרים שלדעתי יוטיבו עם האתרים שלכם בצורה הטובה ביותר!

אומנם אני לא מגדת עתידות🔮 ואני לא יכול לחזות את העתיד אבל בהתבסס על הניסיון שלי והלמידה האישית אני רק יכול להניח הנחות מבוססות היטב על שנת 2022 בעולם קידום האתרים.

המתכון שלי ל – SEO יצירתי (-:

דבר אחד בטוח: SEO ימשיך להתבסס על מגוון רחב של פרמטרים שונים שמשפיעים על דירוגם של אתרים בתוצאות החיפוש. אז בואו נדבר תכל'ס מה הטכניקות הפרמטרים שחשוב לנו לקידום האתר בשנת 2022, הנה ההערכות שלי:

E.A.T: מומחיות, סמכותיות ואמינות

ראשי תיבות E.A.T מתייחסים לשלושת המונחים הבסיסיים המשמשים את האלגוריתם של גוגל להערכת איכות התוכן באתר:

  • מומחיות (Expertise): הכוונה לדיוק, לתזמון ולעומק של התוכן – כל מה שיכול להעיד על כך שהתוכן בדף נכתב על ידי מומחה בתחום. 
  • סמכותיות (Authority): באופן כללי, הכוונה לשימוש של דפים אחרים בציטוטים מתוך התוכן שבדף, הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות, לרוב בצורת קישורים נכנסים ושיתופים ברשתות החברתיות. על פי הערכות של מומחי קידום אתרים, לסמכותיות צפוי להיות משקל רב בכל הקשור לקידום תוכן בעתיד הקרוב. 
  • אמינות (Trust): הכוונה לתפיסה הכללית הקיימת בקרב קהל היעד והגולשים בכלל כלפי המותג וכלפי האתר שלנו. בהקשר זה יש חשיבות גם לסמכותיות של המותג, להפניות כלפיו מדומיינים ותיקים וחשובים וכדומה.

בעדכונים גדולים ומשמעותיים באלגוריתם שחלו בשנים האחרונות ניכרה שוב ושוב המחויבות של גוגל להעניק למשתמשי מנוע החיפוש תוכן רלוונטי ככל האפשר בהתבסס על מידע מוגבל יחסית שמתקבל מן המילים המוקלדות בשורת החיפוש. לפיכך, מנהלי אתרים שיתמקדו בשלישיית הפרמטרים המכונה "E.A.T" צפויים למצוא את עצמם מוערכים היטב על ידי האלגוריתם של גוגל.

קידום אתרים מבוסס חוויית משתמש

אחד מן השינויים המשמעותיים ביותר באלגוריתם של גוגל, שחל בשנת 2021, הוא השינוי המכונה "חווית המשתמש בדף" (Page Experience Update) – והשפעותיו יורגשו גם בשנת 2022.

כפי שהדבר תואר על ידי גוגל: "חווית השימוש בדף מורכבת מסט של סיגנלים המודד כיצד המשתמשים תופסים את החוויה של אינטראקציה עם דף אינטרנט מעבר לערך של המידע שנמצא בו בלבד".

העדכון מתמקד בשלושה היבטים של חווית משתמש, המכונים "Core Web Vitals": 

  1. זמן הטעינה של האתר (Largest Contentful Paint): הכוונה היא בעיקר למשך הטעינה שנתפס על ידי המשתמש, כלומר למשך הזמן שלוקח עד טעינה מלאה של חלקו העליון של האתר, זה שלא מצריך גלילה. 
  2. אינטראקטיביות (First Input Delay): היבט נוסף של מהירות, המתייחס למשך הזמן שלוקח לדף להגיב לפעולה שבוצעה על ידי המשתמש, כגון הקלקה על כפתור או קישור.  
  3. יציבות חזותית (Cumulative Layout Shift): מדד המעריך את ערכם של שינויים בדף המתרחשים תוך כדי טעינה, תצוגה או ביצוע פעולה. למשל כאשר מתקשים להקליק על כפתור כי הוא משנה את מיקומו עקב טעינת אלמנטים אחרים בדף.

אחד הכלים שאני אישית הכי אוהב לעבוד איתו שיכול לתת לכם אינדיקציה על זמני הטעינה של האתר שלכם, זה הכלי של גוגל, שלאחר סריקה של כ 20 שניות בלבד, נותן לכם תוצאות של שלושת ההיבטים של חווית משתמש שציינו כאן. לבדיקת זמני טעינה בכלי של גוגל לחצו כאן.

התמקדות של אופטימיזציה לאתר ושל משך הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית פירושה שיפור של חוויית המשתמש. בכך מהווים שלושת הפרמטרים הללו השלמה לסעיף הקודם (E.A.T).

בניית קישורים

בניית קישורים היא אחת מן הדרכים הוותיקות ביותר של גוגל להעריך מוניטין של דף. גם היום, ובוודאי בעתיד הקרוב, כל אסטרטגיית קידום אתרים תמשיך לכלול השקעה משמעותית בבניית קישורים. לכן הסעיף הזה אולי ישמע מוכר לאלה מאיתנו שבקיאים בעולם קידום האתרים, אבל כך זה ימשיך להיות גם בשנה הקרובה:

  • מעל הכל: איכות. קישורים מאתרים איכותיים ואמינים נושאים משקל רב בהרבה מאלה שמגיעים מאתרים מפוקפקים.
  • כמות: באופן כללי, ככל שנכנסים יותר קישורים לדף מסוים, טוב יותר.
  • טקסט עוגן: כדאי לשאוף לכך שהקישורים הנכנסים יגיעו מטקסט עוגן רלוונטי ועם זאת מגוון. 

עבור עסקים קטנים ומקומיים, הרעיון של בניית קישורים דומה ומכונה "ציטוטים" (Citations). במקרה הזה מדובר בין היתר בהרשמה לכל מיני אינדקסים של עסקים מקומיים, אבל העקרונות שתוארו לעיל אמורים להיות זהים. אם לדוגמא יש לכם אתר שמשווק צימרים בצפון עליכם למצוא קישורי נישה שהם בתחום. 

חיפוש קולי

השימוש בחיפוש מבוסס קול גובר. יש התולים זאת בריבוי העוזרות הקוליות הווירטואליות כמו סירי או קורטנה; אחרים טוענים שזה בגלל "האינטרנט של הדברים" (כשיותר ויותר מכשירים סביבנו מתחברים לרשת, כמו מזגנים ומקררים). כך או כך, גם בגוגל נערכים לשימוש ההולך וגובר בקול.

מה צריך לעשות כדי להתאים את עצמנו? להתחיל ליצור תוכן שיתאים לשמש כסניפט (תוצאת החיפוש שמופיעה מעל לתוצאות האורגניות), לכוון אל ביטויי מפתח ארוכים יחסית (בעיקר בחיפושים מקומייים) ולבצע אופטימיזציה למובייל. 

סיכום

לכאורה קל להיתפס לאשליה ששום דבר ב-SEO לא משתנה – הקריטריונים העיקריים של כל מנועי החיפוש תמיד היו עיצוב דפים מבוסס משתמשים, תוכן באיכות גבוהה, קישורים וציטוטים, וזה הרי לא השתנה וגם לא צפוי להשתנות. 

יחד עם זאת, מתחת לפני השטח האלגוריתמים כל הזמן משתנים, מתעדכנים ומשתפרים. לכן כדאי לעקוב אחר ההתפתחויות ולהתאים את האסטרטגיה שלנו – מבלי לשכוח את אותם קריטריונים עיקריים שבסופו של דבר מכוונים כולם לחוויית המשתמש האופטימלית שגוגל ומנועי החיפוש האחרים שואפים לתת למשתמשים שלהם. 

רוצה יותר כניסות לאתר?