קידום בתקופת הקורונה

5 טעויות נפוצות שמקדמים עושים

בפוסט הקרוב אני רוצה לעבור על 5 טעויות נפוצות שפוגעות בקידום האתר והפתרון שלהם קל ליישום מיידי, אז בלי הרבה חפירות – מתחילים.

טעות מספר 1 – בחירת מילות מפתח לקידום

הטעות הראשונה היא גם אחת הפעולות הראשונות שאנו צריכים לבצע כאשר אנו ניגשים לקדם אתר בגוגל. אחד המרכיבים שיקבעו האם קידום האתר שלנו יצליח או לא הוא בחירת מילות מפתח נכונות. במקרים רבים מקדמי אתרים ובעלי עסקים בוחרים לקדם ביטויים תחרותיים מאוד (עם נפח חיפושים גבוה) ומזניחים את הביטויים בעלי נפח החיפושים הנמוך. עקרונית זו פעולה נכונה כיוון שככל שהביטוי שאנו מקדמים מחופש יותר כך הוא יכול להוביל יותר גולשים לאתר שלנו. בפועל הביטויים המחופשים ביותר הם הקשים ביותר לקידום ועל מנת לכבוש את המקומות הראשונים בגוגל תחת אותם ביטויים צריך לעבוד זמן רב. לכן ההמלצה שלי היא לבחור מגוון רחב של ביטויים – גם תחרותיים יותר וגם תחרותיים פחות ולקדם את כולם. כך בתחילת הדרך כבר נוכל לראות התקדמות מהירה בביטויים ה"קלים לקידום" ולאחר זמן מה נתחזק באמצעות הביטויים בעלי נפח החיפושים הגבוה.
הבהרה חשובה – המאמר נכתב לבעלי רקע ראשוני בקידום אתרים, אם אתם לא מכירים את התחום ורוצים לקבל קצת להבין קודם מה זה קידום אתרים ואיך עובד התהליך – קראו כאן

טעות מספר 2 – כתיבה למנוע החיפוש של גוגל ולקידום האתר בלבד

כיום גוגל יותר חכם משהיה פעם וכאשר אנו כותבים רק על מנת לקדם את האתר ולא חושבים על איכות התוכן – לטווח הרחוק לא נצליח לקדם את האתר. לכן חשוב לכתוב עבור הגולשים שעתידים לקרוא את המאמר שלנו ולא רק עבור מנוע החיפוש גוגל. שימו לב – אני לא ממליץ שלא להתחשב בכלל בגוגל, אפשר ומומלץ לשלב את מילות המפתח והטייטלים אבל לעשות זאת בצורה אותנטית שלא נשקפת לקוראים.

טעות מספר 3 – טייטל המאמר

האלמנט החשוב ביותר במאמר הוא הטייטל. כותרת המאמר היא השורה שגוגל סורק לתוצאות החיפוש ומשפיעה באופן ישיר על הביטויים והקידום של המאמר באתר. כאשר אנו ניגשים לכתוב את הטייטל של המאמר חשוב להוסיף את הביטוי שאותו אנו מעוניינים לקדם. הטעות הנפוצה שאני נתקל בה באתרים רבים היא חוסר קריאייטיביות בטייטלים. רוב הטייטלים משעממים ולא יוצרים סקרנות. ככל שהטייטל יהיה יותר מושך ומעניין >> ה-CTR (אחוז הגולשים שמקליקים על המאמר מתוך סך הגולשים) יעלה >> ומכן שגם קידום המאמר יעלה. גוגל נותנת חשיבות ל-CTR בקידום האתר. לכן הקפידו לכתוב טייטל בשילוב מילת המפתח וכן שיעורר סקרנות ויגרום לגולשים

להקליק עליו.

טעות מספר 4 – קישורים פנימיים

במרבית המאמרים שאני נתקל ברשת, אין בכלל קישורים פנימיים (קישורים פנימיים הם קישורים המחברים בין דפי האתר – לדוגמה, אם כתבתי מאמר על קידום אתרים אוכל לקשר אותו לדף המסביר על מחירי קידום אתרים באתר שלי) לקישורים הפנימיים חשיבות גדולה בקידום אתרים כיוון שהם משפיעים באופן ישיר על אחוז הנטישה (הגולשים שעוזים את האתר לאחר הדף הראשון שביקרו בו) וכן על משך השהייה באתר.
שימו לב – אל תעשו קישורים פנימיים כדי "לצאת ידי חובה" – המטרה היא שהקישורים יהיו אמיתיים ואיכותיים ויובילו באמת לדף שאליו הגולש רצה להגיע.

טעות מספר 5 ואחרונה – מובייל

טוב אתם בטח כבר יודעים שמעל 50% מהתנועה במרבית האתרים מגיעה מהמובייל. כולם כבר יודעים את זה אך עדיין אחוז האתרים העיצוב וחווית המשתמש במובייל שלהם היא טובה נמוך מאוד. במרבית האתרים שאני רואה המובייל לא מוצג כמו שצריך – העיצוב לא נראה טוב, הגלילה, הגודל של הטקסטים ועוד ועוד… גוגל כל הזמן חוזרים ומדגישים עד כמה איכות הגלישה במובייל חשובה לקידום האתר ולאחרונה אפילו אתחילו לאנדקס את המובייל לפני הדסקטופ. קדימה, בדקו את האתר שלכם במובייל ובמידה ויש צורך בתיקונים בצעו אותם בהקדם 🙂

לסיכום

עברנו על 5 טעויות נפוצות בקידום אתרים אך אין ספק שיש עוד הרבה. השתדלתי להעביר את הנקודות החשובות ביותר ואלו שניתן לתקן אותן בקלות ובמהירות יחסית.
מי שהגיע עד לכאן – שאפו ויאללה להטיס את האתר למקומות הראשונים בגוגל 🙂

רוצה יותר כניסות לאתר?