לינקדאין ממשיכה להיות הפלטפורמה העסקית הגדולה ביותר בעולם עם מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם ועבור אנשי מקצוע רבים הרשת הזו היא המקום המועדף ביותר ברחבי הרשת. במהלך השנים, לינקדאין הצליחה לשמר את הבידול העסקי ולשמור על מוניטין מקצועי שיוצר זירה עתירת הזדמנויות עסקיות לחברות בתחום הB2B.
במקביל, ההזדמנויות הרבות שהרשת יוצרת למחלקות שיווק, חברות, וסטארטאפים שונים ברחבי הרשת, לינקדאין מהווה את אחת מן זירות ההשמה הגדולות והמשמעותיות ביותר בתחומי ההיי-טק ובאמצעות מערכת ההשמה של הרשת ניתן לאתר טאלנטים ואנשי מקצוע בכירים. מן העבר השני, עבור קרייריסטים ועובדים רבים הרשת היא הזדמנות נהדרת למצוא את המשרה הבאה שלהם ואף לקבל הצעות עבודה מעניינות במהלך זמן עבודתם.
במאמר זה אסביר קצת על שיווק בלינקדאין בשני רבדים שונים, הראשון עבור אנשים פרטיים כגון סוכני מכירות, פרילנסרים, או כל אנשי מקצוע אחר שזקוקים ללינקדאין כדי לייצר לידים, והשני בעבור חברות המעוניינות להשתמש בלינקדאין כאמצעי ליצירת הזדמנויות עסקיות ולידים בתחום הB2B.
תוכן העניינים
שיווק אישי
בחלק זה , נסקור את אופציות השיווק האישי שלכם בפלטפורמה. "שיווק אישי" רלוונטי לכל אחד מאיתנו, זכרו שאנשים עושים עסקים עם אנשים. כאשר אני מתייחס למושג "שיווק אישי", אני מדבר על הדרך שלכם לשווק את עצמכם , השירות שלכם או המוצר שאתם רוכשים באופן אינדבדולי ולא באמצעות דף חברה.
צרו פרופיל לינקדאין מקצועי
פרופיל לינקדאין הוא הפנים שלכם ברשת, ואולי אפילו חשוב מכך, הוא הפרופיל המקצועי שלכם ושל הקריירה שלכם. פרופיל יכול להיות בנוי בצורה נכונה , כזו שתמשוך לקוחות, קשרים ועניין מגורמים רלוונטים, ומנגד יכול לפעול נגדכם במידה שאתם לא מציגים את המידע באופן מקצועי.
אם אתם מחפשים עבודה- אתם חייבים לוודא שהפרופיל שלכם מעודכן ובנוי נכון. רוב המעסיקים אוהבים להסתכל בפרופיל הלינקדאין שלכם וללמוד עליכם לפני שמחליטים האם לזמן אתכם לראיון.
מכיוון שבמאמר זה נתעסק יותר בשיווק באמצעות הלינקדאין, נתרכז בכמה נקודות מפתח קריטיות לגבי הפרופיל שלכם שווה לכם לבדוק כבר עכשיו. אם אתם רוצים להרחיב את הידע שלכם ולהבין כיצד כדאי לכם לבנות את הפרופיל בצורה מלאה ונכונה, מוזמנים לקרוא את המדריך המלא ליצירת פרופיל לינקדאין שכתבתי בעבר.
בתמונה: דוגמה לפרופיל לינקדאין שנראה נהדר ומשדר בדיוק מה שאתם צריכים לשדר בלינקדאין- מקצועיות. מוזמנים להציץ בעוד דוגמאות בבלוג של לינקדאין.
פרופיל לינקדאין – נקודות מפתח חשובות לבדיקה:
- פרטי יצירת קשר– מעודכנים ונכונים
- כותרת- ברוב המקרים המקום והתפקיד שלכם, אלא אם כן אתם מחפשים עבודה.
- תקציר "summary"– החלק שמופיע מתחת לכותרת ובעצם מהווה תקציר של מי אתם (או מי אתם חושבים שאתם:))רצוי להכליל כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות וליצור תקציר מושך אך גם מדויק ותמציתי.
- ניסיון עבודה– הקפידו על כתיבת נסיון עבודה בצורה מדויקת וציינו נקודות מפתח או הישגים משמעותים. לדוגמה, עלייה של X אחוז ברווחים.
- יכולות ומומחיות-כמה שיותר יכולות הקשורות לשירות שאתם מציעים/למומחיות שלכם. בקשו מקולגות או לקוחות בעבר ללחוץ על סימן הפלוס כדי "לאשש" את היכולת הזו ולהוסיף חיזוק חיובי ומהימן.
- המלצות– בקשו כמה שיותר המלצות מקולגות ומכרים שיכולים להעניק לפרופיל שלכם מימד נוסף של אמינות.
חזקו את הקשרים העסקיים ובנו רשת קשרים איכותית
הוספת קשרים היא דרך מצוינת להגדיל את בסיס האנשים שנחשפים לתוכן שלכם, להיחשף לתכינם חדשים וליצור הזדמנויות עסקיות.
מבחינה טכנית, עם אנשים ברשת הקשרים שלכם אתם יכולים לנהל צ'ט ישיר ועם אנשים שאינם מחוברים אליכם הדרך היחידה להגיע אליהם באמצעות הפלטפורמה היא באמצעות שליחת "inmail" שזה סוג של מייל פנימי בלינקדאין.
רבים טועים וחושבים שיש להוסיף כמה שיותר קשרים כדי שיוכלו להגיע או להראות מספר קשרים מסויים. רשת הלינקדאין היא ההוכחה שכמות אינה מעידה על איכות. עדיף שתיהיה לכם רשת מצומצמת של 200-300 קשרים איכותיים בעלי פוטנציאל עסקי ולא רשת של 5000 אנשים שאתם לא מכירים וכלל לא יכולים לעזור לכם עסקית או לקדם את המטרות שלכם.
במידה ואתם רוצים להוסיף משתמש מסויים לרשת שלכם, מומלץ לא לשלוח בקשה ללא הודעה מקדימה וגם לא להשתמש בהודעה הכללית שמגיעה כברירת מחדל:
"I’d like to add you to my professional network of people”
במקום זה, נסחו הודעה אישית ורלוונטית ככל האפשר לבן אדם שאיתו אתם רוצים להתחבר , על בסיס רקע מקצועי. נסו לשלב כמה שיותר פרטים אישיים והדגישו מה מקרב בינכם לבין הבן אדם שאיתו אתם רוצים ליצור את הקשר.
שתפו תוכן
הדרך שלכם להופיע כמה שיותר פעמים ולקבל חשיפה אצל קשרים רלוונטים היא באמצעות כתיבה ושיתוף של תוכן. מה שנחמד מאוד בלינקדאין ולא קיים ברשתות חברתיות אחרות היא האפשרות לראות סטטיסטיקות חשיפה של הפוסטים שלכם ולראות לכמה גולשים ומשתמשים ברחבי הרשת הגעתם.
חשוב לזכור שלהבדיל מרשתות אחרות, בלינקדאין הדגש הוא מקצועי ולכן אין מקום לתמונות מהחיים האישיים שלכם או סלפי עם הכלב. מומלץ לשתף תמונות מכנסים, אירועים, או מידע שיכול להעשיר את שאר החברים שלכם.
דוגמה מצוינת למי שמשתף המון תוכן ובהחלט בונה קהל עוקבים באמצעות הרשת הוא ניל פתאל, שנחשב לגורו SEO ושיווק באינטרנט ומפרסם סרטונים באופן תדיר בפלטפורמה.
הצטרפו לקבוצות
קהילות מקצועיות הן כלי נהדר לטפח קשרים ולקדם מטרות עסקיות, ובנוסף ללמוד ולהעשיר בידע מקצועי את הקולגות שלכם ולבסס את הסמכותיות שלכם בתחום. נסו להצטרף לקבוצות מקצועיות ולתת ערך אמיתי בפעילות שלכם בה. אתם יכולים להגיב, להתחבר, לפרסם ולבצע המון פעולות שיכולות לעזור לכם.
שיווק לינקדאין B2B
הגענו לחלק המעניין שיכול להיות רווחי במיוחד עבור חלק מן החברות שיודעות להשתמש ברשת כדי למנף הזדמנויות עסקיות. ברמה הבסיסית, נסביר קודם כל על הצ'ק ליסט שיש לבדוק מבחינת תדמיתית של החברה לפני שנכנסים לתהליך שיווקי ומשם נעבור לשתי אופציות השיווק האפשריות, אורגנית וממומנת.
בדיקת תדמית החברה שלכם בלינקדאין
לפני שבכלל מתחילים לפרסם או לשווק בכל דרך שהיא, מומלץ לוודא שהתדמית של החברה שלכם בנויה בצורה נכונה ברשת. כדי לעשות זאת, חשוב לוודא שלכמה שיותר עובדי חברה יש פרופיל לינקדאין (מספר עובדי החברה הפעילים ברשת מופיע בעת חיפוש אחר החברה במנוע החיפוש הפנימי וככל שיש יותר עובדים מדד האמינות עולה בד"כ).
בנוסף, חשוב לוודא שעמוד החברה מעודכן ופעיל:
- תמונת רקע יפה ומושכת
- פרסום פוסטים ותוכן באופן קבוע
- ודאו שהאתר מקושר לעמוד החברה
- רשמו את מקטע ה"אודות" בדרך מעניינת ולא משעממת
במידה שאתם רוצים לגייס עובדים, תוכלו להוסיף כפתור "careers" לדף החברה שלכם באמצעות הוספת משרות ייעודיות.
שיווק אורגני
עמודי חברה:
שיווק אורגני בלינקדאין של חברות נעשה באמצעות פרסום פוסטים ותוכן רלוונטי, תגובתיות לקהל והגדלת בסיס העוקבים אחרי החברה תוך עמידה ביעדים ומיפוי נקודות אסטרטגיות.
ישנם כמה כלים אוטומטיים שיכולים להקל עליכם מאוד את העבודה ותחזוק עמוד החברה , לצד תזמון של פוסטים ומספר אפשרויות נוספות.
רשימה של כלים שכדאי לכם לבדוק:
- Oktopst– כלי שמאפשר לכם לתזמן פוסטים במגוון רחב של רשתות חברתיות, ומספק כמה סטטיסטיקות מעניינות.
- buffer- כלי פופולארי במיוחד שמאפשר לכם לתזמן פרסום של פוסטים.
- sproutsocial– כלי חזק מאוד, מומלץ להכנס לאתר ולהתרשם ממגוון האופציות הנרחב.
אנשי מכירות:
במידה שאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בצורה אורגנית בלינקדאין, הדרך הטובה ביותר לעשות כך היא ליצור רשת קשרים עסקית רחבה באמצעות מיפוי של קהל היעד והוספת קשרים רלווונטים עפ"י המיפוי שעשיתם. לאחר שצברתם קשרים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאלים, לא מומלץ להתחיל לשלוח הודעות ארוכות ומייגעות על הפתרון שלכם, לאף אחד אין באמת זמן או כוח לראות את ההודעות הללו מאנשים שהם לא מכירים.
במקום זאת, תתחילו בטיפוח קשרים בצורה עניינית, הגיבו לפוסטים של אנשי המפתח שלכם וצרו קשר מסוים לאורך תקופה לפני כל פנייה שאתם עושים. לאחר שיצרתם קשר לאורך זמן, אתם יכולים לעלות הילוך ולנסות להתחיל לבדוק היתכנות לשיתוף פעולה עסקי, הפעם ממקום הרבה יותר בריא ונכון, שיגביר לכם משמעותית את אחוזי ההמרה.
פרסום ממומן בלינקדאין
האופציה השנייה העומדת בפני החברה שלכם היא לפרסם מודעות בצורה ממומנת , כמו בכל הרשתות האחרות כמו פייסבוק או גוגל לדוגמה. הפרסום הממומן בלינקדאין נחשב ליקר במיוחד בגלל קהל היעד הרלוונטי למשווקי הB2B. גם מערכת הפרסום הממומן בלינקדאין הינה מערכת חכמה המבוססת על אפשרויות פילוח מתקדמות ומערכת בידים (מכרז) חכם.
לרוב, פרסום ממומן בלינקדאין אינו עובד בצורה אפקטיבית אם הוא לא מלווה בבנייה נכונה של נוכחות המותג ברשת ולכן חשוב להקפיד על בנייה נכונה של הנוכחות לפני שמתחילים כל קמפיין שיווקי.
מכיוון שהעלויות של קמפיין ממומן בלינקדאין הן גבוהות במיוחד, חשוב להתייעץ ולהסתייע בחברה מקצועית שתוכל לספק את מירב התוצאות בעבור התקציב הנתון. לפעמים , חברות שרוצות לחסוך את דמי הניהול של חברה אשר מנהלת את קמפיין השיווק, מבזבזות המון כסף , והזול יוצא יקר.
במידה שאתם רוצים לשווק באופן ממומן את המודעות שלכם ברחבי הלינקדאין, חשוב לזכור שיש מספר אפשרויות נרחב במיוחד של אפשרויות מבחינת חזות, מיקום וגודל המודעות שלכם. תוכלו להציג אותן בפיד של הגולשים או במקומות אחרים ברחבי הפלטופרמה כפי שתוכלו לראות.
בנוסף, מומלץ לכם להסתייע במאמר המצוין שפורסם בבלוג של הלינקדאין ומראה 10 דוגמאות אפקטיביות במיוחד לפרסום ברשת.
שירות נוסף שלינקדאין מציעה לבעלי למפרסמים הוא מערכת ניווט מכירות שמקלה מאוד את תהליך מציאת הלידים הרלוונטים ונותנת למשווקים מספר אופציות מתקדמות מאוד שמאפשרות לכל מפרסם לטרגט בצורה הרבה יותר חכמה וממוקדת את קהל היעד, למצוא בעלי תפקידים רלוונטים ונושאי משרות בכירות שיכולים להיות רלוונטים עבורנו בתהליך אותו אנו רוצים לקדם.
האמת היא , שכדי לסקור את המערכת בצורה חכמה ולהסביר על כל הפיצ'רים שלה יש צורך במאמר נוסף ולכן רק נסכם שלימוד המערכת הוא בגדר חובה לכל מי שרוצה לייצר לידים או להשיק קמפיין שיווקי בפלטופרמה. אני מצרף סרטון מצוין שמסביר בצורה מקיפה אך ממוקדת על האפשרויות השונות של המערכת לאלו שרוצים להתעמק בה.
לסיכום,
לינקדאין היא רשת חברתית נהדרת עבור יזמים, בעלי עסקים, סטארטאפיסטים ואנשי קריירה שמעוניינים להקפיץ את הקריירה או העסק שלהם לשלב הבא. הלינקדאין היא הרשת החברתית היקרה ביותר אך גם הממוקדת והאמינה ביותר בתחומי העסקים השונים.
אם אתם מעוניינים לייצר לידים, לשווק את הסטארטאפ שלכם או לעזור לצוות המכירות שלכם להשיג יותר לידים, אתם מוזמנים לדבר איתנו ונשמח לענות על כל שאלה.