קידום אתרים לעורכי דין – אפיק השיווק היעיל ביותר
באופן כללי, קידום אתרים פירושו ביצוע אופטימיזציה של הנכסים הדיגיטליים על מנת שיתאימו טוב יותר לאלגוריתם של מנועי החיפוש, על מנת שאלה יראו באותם נכסים דיגיטליים תוצאות רלוונטיות לחיפושים אפשריים של גולשים. בפרט, קידום אתרים לעורכי דין פירושו שיפור הנראות של אתר המשרד, או עמוד נחיתה, בחיפושים של גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים.
ממחקרים אחרונים בתחום עולה כי 74 אחוזים מלקוחותיו של משרד עורכי דין נוהגים לבקר באתר המשרד עוד לפני שהם פונים אליו. יתרה מזאת, 96 אחוזים מן הציבור נוהג לחפש ייעוץ משפטי ברשת לפני פנייה לעורך דין. המשמעות פשוטה: גיוס לקוחות חדשים שהגיעו אל האתר שלכם דרך גוגל הינו אחת מן הדרכים הפשוטות ביותר להרחיב את קהל הלקוחות שלכם.
קידום אתרים לעורכי דין איננו עניין פשוט, והמדריך שלהלן ינמק ויציג עד כמה מדובר בנושא סבוך שיש להשקיע בו משאבים ומאמץ, עד כדי כך שאולי יעדיף המשרד לשכור לשם כך איש מקצוע ייעודי. גם אם נראה שמדובר בהוצאה כספית ניכרת, אין ספק שהחזר ההשקעה יעלה עשרות מונים על ההוצאה.
קודם כל צריך אתר טוב
קידום אתרים מתחיל באתר שיש לו בסיס יציב ומוצק. אם האתר שלכם הוקם באופן לא מקצועי או שאיננו אופטימלי, הוא לא רק יעכב אתכם אלא ממש עשוי למנוע את הגעתכם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. וגם אם כבר תצליחו לטפס למעלה בתוצאות החיפוש, פירוש הדבר שהקמפיין יארך זמן רב יותר, יהיה יקר יותר והגולשים שיגיעו אל האתר שלכם לא בהכרח ימהרו להפוך ללקוחות – כלומר בסופו של דבר התמורה שתקבלו בעבור ההשקעה תהיה נמוכה באופן יחסי.
לעומת זאת, בניית אתרים מעוצבים לעילא, אופטימליים מבחינת קידום אתרים, עם מבנה טוב ומתפקד כראוי מבחינה טכנית – הם הבסיס האידיאלי להתחלה ברגל ימין של כל תהליך של קידום אתרים.
בדיקה ראשונית
כפי שרופא בודק תחילה את מצבכם הפיזי עוד בטרם ירשום לכם תרופה, כך צריך לבדוק מה באתר צריך לשפר. למשל:
- האם יתכן שיש אלמנטים בעמוד שאינם שלמים או שאינם אופטימליים?
- מהו הערך של האתר כמו שהוא עכשיו, בהתחלה (כערך שאליו ניתן יהיה להשוות את הביצועים אחר כך על מנת לקבוע אם חל שיפור או לא)?
- האם יש נקודות נוספות לשיפור באתר?
אם גיליתם נושאים שעליכם לטפל בהם, פירוש הדבר הוא שאתם מפספסים הזדמנויות: בכל רגע שעובר, לקוח פוטנציאלי שיכול היה להגיע אליכם – מגיע למעשה דווקא אל המתחרים שלכם.
קידום אתרים לעורכי דין – התמונה הגדולה
באופן כללי, תהליך של קידום אתרים לעורכי דין אמור להיות מורכב מן השלבים הבאים:
- ניתוח הזדמנויות
- ניתוח האתר והמתחרים בתחום או בתחומים משיקים
- אופטימיזציה וטיפול בכל הבעיות שנמצאו
- בניית קישורים רלוונטיים ותוכן באיכות גבוהה יותר מן המתחרים
- קידום התוכן והרצת דוחות לניתוח השפעת מאמצי קידום האתר
ניתוח נתונים
מן הרגע שבו הקמפיין שלכם ייצא לדרך ועד שתראו תוצאות ממשיות של תנועת גולשים גבוהה עשוי לחלוף זמן רב, בין 6 ל-12 חודשים בממוצע. אין מה לעשות, קידום אתרים לעורכי דין בצורה אורגנית אורך זמן רב ואי אפשר לקצר אותו מבלי לפגוע קשות באיכותו.
עם זאת, יש נתונים אחרים שתוכלו לראות בהם שיפור על ידי מדידה באמצעות כלים ייעודיים כגון גוגל אנליטיקס ואחרים. נתונים אלה, המכונים בשפה המקצועית KPI (ראשי תיבות של Key Performance Indicators) יוכלו לומר לכם האם אתם נמצאים בדרך הנכונה אל צמרת תוצאות החיפוש של גוגל.
מחקר מילות מפתח
מילות מפתח הן המילים שגולשים מקלידים בשורת החיפוש של גוגל. אם האלגוריתם של גוגל יראה באתר שלכם תוצאה רלוונטית, הוא יכלול אותה בין תוצאות החיפוש המוצגות לגולש.
על מנת להגיש לגולש תוצאות חיפוש רלוונטיות ככל האפשר, גוגל מנסה לפענח את כוונת המשתמש מאחורי המילים שהקליד. ביטויים מסוימים עשויים להצביע על כוונות משתמש שונות. לדוגמה:
- מילות מפתח המעידות על כך שהמשתמש מעוניין לשכור את שירותיו של עורך דין: "עורך דין פלילי בתל אביב", או "עורכי דין לענייני גירושין בצפון".
- מילות מפתח מסוג "זנב ארוך", המעידות על כך שהמשתמש מעוניין לשכור את שירותיו של עורך דין אך באמצעות שאילתה ארוכה יותר: "עורך דין פלילי הכי טוב בתל אביב", או "מי הם עורכי הדין לענייני גירושין הכי יקרים בצפון".
- מילות מפתח המעידות על כך שהגולש מחפש מידע אודות השירותים שאתם מציעים: "כמה עולה עורך דין נזיקין?" או "חוות דעת על עורך דין לענייני גירושין בצפון".
- מילות מפתח המעידות על כך שהגולש מחפש מידע אודות נושא או מצב מאוד ספציפי: "איך מגישים תביעת נזיקין?", "מה הסיכוי לזכות בתיק גירושין?" וכו'.
חשוב מאוד שגם אתם, או האדם שמנהל את האתר שלכם, תנסו להבין מה כוונת המשתמש העומדת מאחורי מילות מפתח מסוימות, ולפיהן לבנות את התוכן באתר. כמו כן מומלץ שלפחות בתחילה תכוונו את האסטרטגיה שלכם כלפי מילות מפתח מסוג "זנב ארוך", כלומר ביטויי חיפוש ארוכים שנחשבים פחות תחרותיים אך עשויים להביא לכם גולשים יותר איכותיים.
השפעת מבנה האתר
חשוב לוודא שאתר המשרד שלכם נוח לניווט, נגיש ומובן הן לגולשים אנושיים והן לסורקים של גוגל. אם למשל אתם מספקים שירות משפטי אחד בלבד – ייעוץ מס, נניח – או שלל שירותים משפטיים (למשל מס, נזיקין, רשלנות רפואית, דיני חברות וליטיגציה), ודאו שהאתר שלכם יהיה בנוי בהתאם. ככל שהוא יהיה נוח יותר לניווט, כן ייטב.
אופטימיזציית און-פייג'
על מנת לשפר את התאמת האתר שלכם לאלגוריתם של גוגל, עליכם לבצע אופטימיזציה של מספר אלמנטים באתר שלכם. למשל:
כתובות URL: ודאו שהכתובות ברורות, עקביות וכוללות מילות מפתח עיקריות
כותרות העמודים: ודאו שאורכן סביר, שהן תיאוריות וכוללות וריאציות של מילות מפתח. בדרך כלל יוצגו בין 50 ל-60 התווים הראשונים של תג כותרת, כך שרוב הסיכויים הם שאם תקצרו אל מתחת ל-60 תווים, הכותרת שלכם תוצג כראוי מבלי להיקטע.
כותרת ראשית H1: יש כמה סוגי כותרות, לרבות ראשיות ומשניות, אולם H1, הכותרת הראשית של התוכן, היא אחת מן החשובות ביותר. ודאו שהטקסט שלה הוא וריאציה של כותרת העמוד וכוללות וריאציות של מילות המפתח שלכם. כמו כן ודאו שאין לכם יותר מכותרת H1 אחת בעמוד.
שמות קבצי התמונות: אל תעלו קבצי תמונות עם שמות ברירת מחדל או שמות אקראיים, אלא תנו להם שמות שכוללים מילות מפתח שתואמים לעמוד שבו הם יופיעו.
תגי אלט לתמונות: הוספת תיאור אלט לתמונות תעזור לגוגל להבין מה רואים בתמונה. ודאו שהתיאור מפורט וכולל מילות מפתח.
קישורים פנימיים: קשרו בין עמודים פנימיים באתר שלכם באמצעות מילות מפתח רלוונטיות בגוף התוכן.
תוכן: כתבו עבור הקוראים, לא עבור מנועי החיפוש. היו טבעיים, השתמשו בביטויי מפתח ומילים רלוונטיות באופן זורם ורגיל, לא מאולץ ודחוס. הקפידו ליצור תוכן אינפורמטיבי, מקורי ומעודכן.
התוכן הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר, מכיוון שהוא זה שמעניק את הערך לקורא. לפיכך, מומלץ כי תשקלו להוסיף לאתר שלכם גם בלוג ותעלו אליו תוכן איכותי.
אופטימיזציה של תוכן
תוכן משובח יכול להניף את האתר שלכם אל על, ועם זאת אתרים רבים של פירמות עורכי דין מסתפקים בסקירה קצרה של התחומים בהם הם מתמחים, מצרפים פרטי יצירת קשר ותו לא.
וחבל.
יש עוד כל כך הרבה תוכן רלוונטי, איכותי ומעניין שאפשר ליצור, ובעזרתו ליצור רושם ראשוני חיובי על הלקוח הפוטנציאלי: תוכלו למשל לכתוב אודות המשרד שלכם, מטרותיו, סיפורי הצלחה, סיפורים אישיים של מתמחים (אם יש), התפתחויות מעניינות בתחום בו אתם עוסקים, התייחסויות לתיקים שסוקרו בתקשורת ועוד. אם אין לכם רעיונות לנושאי כתיבה, חישבו על התחומים שהמשרד שלכם מתמחה בהם; אילו שאלות הלקוחות שלכם נוהגים לשאול בדרך כלל?
באשר לאורך הרצוי של תוכן כזה – בדקו כמה ארוכים התכנים של המתחרים שלכם וכתבו את שלכם באותו אורך ואף מעט יותר מכך. ודאו שיש ערך לתוכן שלכם, ושלא רק עורך דין הבקיא בתחום כמוכם יוכל להבין אותו אלא גם אדם מן היישוב. ככלל, מאמר ארוך ומעניין, כזה שהקורא ירצה לקרוא עד תומו, יאריך את משך השהות שלו בעמוד, יקטין את שיעור הנטישה ויגדיל את שיעור ההקלקה – כל אלה פרמטרים שנחשבים חיוביים עבור האלגוריתם של גוגל.
קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין
לחוות הדעת של הלקוחות שלכם יש השפעה עצומה על קידום אתרים לוקאלי בסביבה הגיאוגרפית בה אתם נמצאים. למעשה, 84% אחוזים מן הגולשים נוטים לבטוח בחוות דעת של לקוחות המתפרסמות ברשת ממש כאילו היו המלצות אישיות מחבר או בן משפחה.
איך משיגים חוות דעת חיוביות? ראשית צרו רשימה של לקוחות מרוצים. שנית, הרימו אליהם טלפון! זו הזדמנות נהדרת לערוך סקר שביעות רצון בקרב לקוחותיכם כדי לדעת מה הם אהבו, מה צריך לשפר – ולקבל מהם חוות דעת. כך הם גם ירגישו שיש מי שמטפל בהם ויזכרו אתכם בעתיד. אמרו להם שתחזרו אליהם במייל כדי ליידע אותם שהנושאים שהעלו בשיחה טופלו. ואז, כשתשלחו להם את המייל, צרפו גם קישור ליצירת חוות דעת בגוגל.
גוגל לעסק שלי (Google My Business)
אי אפשר לעשות קידום אתרים לעורכי דין בצורה לוקאלי בלי Google My Business.
איך להפיק את המקסימום מהפרופיל שלכם? הנה כמה טיפים:
- ראשית הפעילו אותו, אם טרם עשיתם זאת, ואמתו את החשבון על פי ההנחיות.
- עודדו את לקוחותיכם להשאיר לכם תגובות וחוות דעת, והגיבו לכל תגובה תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות לשירותים שאתם מציעים.
- בנו פרופיל קישורים עבור עמוד הנחיתה שלכם, זה שמקושר לחשבון ב- Google My Business. במידת האפשר, השתדלו לכלול מילות מפתח שקשורות לא רק לשירותים המשפטיים שאתם מציעים אלא גם למיקום הגיאוגרפי שלכם.
- תייגו את התמונות שאתם מעלים באמצעות תיוג גיאוגרפי (Geotag) ותנו להם שמות שכוללים וריאציות של מילות מפתח.
- בחרו את הקטגוריה המתאימה ביותר לשירותים שאתם מציעים.
אופטימיזציית אוף-פייג'
חלק לא פחות חשוב מתהליך של קידום אתרים של אתר מסוים נמצא דווקא מחוצה לו: ברשתות חברתיות ובאתרים אחרים שמקשרים אל האתר המדובר. בניית פרופיל קישורים טוב ואיכותי באופן אורגני עשויה לארוך מספר חודשים, לעיתים אפילו שנים, אבל דווקא את התהליך הזה אפשר לזרז באופן משמעותי – על ידי נקיטת גישה של שיווק התוכן על מנת לייצר קישורים רלוונטיים ובאיכות גבוהה שיובילו אליו.
חפשו אתרים, בלוגים, פורומים ואינדקסים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, אשר יכולים להוות הזדמנות להעלות בהם קישור לאתר המשרד. החל מן האינדקס של דפי זהב, המשך באינדקסים משפטיים, פורומים משפטיים, בלוגים שעוסקים במשפט, עמוד הבוגרים של המוסד בו למדתם, פרופיל ברשתות חברתיות (שימו לב שכדאי שבפרופילים הללו ניתן יהיה לראות רמת פעילות מסוימת, כך שיש לתחזק אותם בקביעות ולא לפתוח ולשכוח; לכן כדאי להשקיע רק במספר רשתות חברתיות שבהם תוכלו להפגין פעילות ולא בכל רשת חברתית אפשרית).
סוף דבר
להלן נסקרו על קצה המזלג היבטים שונים בקידום אתרי על מנת שתוכלו לדעת אילו פרמטרים כדאי לבחון ומה אפשר לעשות על מנת לשפר את דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.
עם זאת, כאמור בראשית הדברים, קידום אתרים לעורכי דין ופירמות עורכי דין עשוי להיות משימה קשה ומורכבת, במיוחד עבור מי שאינו בקיא בתחום. בפרט, סביר להניח שעורכי דין הם אנשים עמוסים למדי בעבודתם שלהם, ולכן אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם או של המשרד שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, באופן יעיל שיחזיר את ההשקעה ולמעלה מכך, יתכן שמוטב לשכור איש מקצוע חיצוני.
[kkstarratings]