קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים: גלו את נקודות התורפה שלכם

בעלי עסקים שיש להם אתר ברשת בוודאי יודעים כמה קשה להתברג במיקומים טובים בתוצאות החיפוש, בפרט כאשר מנסים להיכנס לתחום רווי שבו כבר קיימים מתחרים ותיקים, גדולים ומנוסים יותר. כדי לשפר את הסיכויים של העסק שלכם בתחרות העזה על מיקומים בתוצאות החיפוש, אתם צריכים לעשות פעולות קידום אתרים בגוגל.

הבעיה היא שקידום אתרים נתפס על ידי רבים כנחלתם של העסקים הגדולים, ועסקים קטנים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לשכור איש מקצוע מומחה שיאתר עבורם את נקודות התורפה של האתר, את המקומות שזקוקים לטיפול, תיקון או שיפוץ כדי לעלות בקנה אחד עם האלגוריתם של גוגל.

החדשות הטובות – גם אתם יכולים לבצע בדיקה של האתר שלכם ולאתר את נקודות החולשה. גם אם אינכם מעצבים, מתכנתים או אנשי קידום אתרים, אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב, וכל מה שתזדקקו לו הוא המדריך שאתם קוראים כעת וכלי חינמי המשמש מקדמי אתרים רבים: Screaming Frog SEO Spider (יש כלים אחרים שעושים פעולות דומות, אלם לשם הנוחות נדגים על Screaming Frog).

גוגל אנליטיקס

זהו הכלי הפופולרי ביותר בקרב בעלי אתרים ומשמש לאיסוף שלל נתונים שמהם ניתן להפיק תובנות לשיפור במגוון היבטים של האתר. אם אין לכם עדיין חשבון בגוגל אנליטיקס, מהר לפתוח אותו; ואם כבר יש לכם, ודאו את הדברים הבאים:

  • ודאו כי מערכת גוגל אנליטיקס מותקנת כראוי בכל עמוד באתר.
  • פעולות חשובות באתר (רכישה, השארת פרטים, הרשמה לרשימת תפוצה וכו') מוגדרות כהמרות.
  • ההגדרות של גוגל אנליטיקס מוגדרות כמו שצריך בכל מה שקשור לפרוטוקול HTTP/HTTPS.

לאחר שווידאתם את הנ"ל, אפשר להיות בטוחים שהנתונים שמוצגים בגוגל אנליטיקס הם אמינים ומדויקים וכך אפשר יהיה להשתמש בכלי הזה כדי להפיק תובנות לשיפור האתר.

Google Search Console

בדומה לגוגל אנליטיקס, גם בכלי הזה רצוי לוודא שהאתר מוגדר כראוי כדי להיות בטוחים שהנתונים המוצגים לפניכם אכן מדויקים.

  • ודאו ש- Google Search Console מוגדר עם הפרוטוקול וה-URL הנכונים.
  • שטאב ה- Coverage המציין את מספר העמודים המאונדקסים הוא אכן מה שצפוי.
  • שטאב Sitemap מכיל את מפת האתר העדכנית ביותר.
  • שטאב Mobile Usability לא מציג שגיאות גלישה במובייל.
  • שאין חריגות או הודעות משונות בטאב הקישורים Links.

ובאופן כללי קחו בחשבון שכל הודעה שתופיע בכלי הזה פירושה בעיה שיש להתייחס אליה באופן מיידי, להבין את מקורותיה ולטפל בה.

קודי תגובה (Response Codes)

פתחו את Screaming Frog ומצאו את טאב "Response Codes". אם הכל בסדר באתר, אתם אמורים לראות קודי הצלחה רבים ותו לא. אבל אם תראו כאן הרבה הפניות, הודעות שגיאה וכדומה, תוכלו להקליק על שורה, לחקור את הבעיה ולפתור אותה.

מקורות מידע (URI)

כעת עברו אל טאב URI (ביטוי שמהווה מעין הרחבה ל-URL, כתובת האתר, במובן זה שהוא מזהה גם מקורות מידע נוספים מלבד כתובות). כאן אתם רוצים לראות שכל הכתובות מופיעות באותיות קטנות שמתארות במדויק את תוכן האתר. אם לא – בדקו מה קרה ותקנו.

מבנה (Structure)

בעודכם במסך ה-URI, ודאו שכתובות ה-URL שלכם תקינות ומאורגנות היטב, עם חלוקה לתיקיות ולתיקיות משנה באופן אחיד ובהיר, באופן שה-URL יעיד על תוכן העמוד. למשל:

  • http://www.example.com
  • http://www.example.com/seo
  • http://www.example.com/seo/terms
  • http://www.example.com/seo-guide
  • http://www.example.com/seo-guide/analytics

מה שאתם רוצים שיתקבל בסופו של דבר הוא קבוצות קבוצות של עמודים מסודרים על פי נושאים, יחסים או כל סדר שתרצו. העיקר שיהיה סדר הגיוני כלשהו, וכמה שיותר פשוט כן ייטב.

כותרות עמודים (Page titles)

בטאב "Page titles" ניתן לסקור את כותרות כל העמודים באתר ולוודא שהן אופטימליות: משולבות בהן לכל הפחות מילת מפתח אחת, רצוי יותר, ובמידת האפשר גם פרטים נוספים כגון מיקום, שם המותג ועוד. כמו כן יש לוודא שכותרות העמודים לא ארוכות מדי, פן תיחתכנה כשהן מוצגות בתוצאות החיפוש או במקומות אחרים. אורך של בין 35 ל-65 תווים נחשב אופטימלי.

תיאורי מטא (Meta descriptions)

תיאור המטא איננו נחשב לגורם דירוג באופן ישיר, אולם הוא מוצג בתוצאות החיפוש ולכן יכול להשפיע על שיעור ההקלקה (CTR) שכן נחשב לגורם דירוג. לפיכך כדאי להשקיע בכתיבת טקסט מהודק היטב שיעודד את הגולשים להקליק. בטאב "Meta descriptions" תוכלו לראות את כל תיאורי המטא ולבחון אילו מהם ראויים לשיפור כדי להגדיל את שיעור ההקלקה.

כותרות (Headers)

ב- Screaming Frog (וכאמור, גם בכלי קידום אתרים דומים אחרים) ניתן לבחון את כותרות H1 ו-H2 שלכם על מנת לוודא שהן אופטימליות כראוי. המצב הרצוי הוא שהכותרות תהיינה אחידות עם כותרות העמודים, שמות העמודים ותיאורי המטא, וכך לשדר לגולש מסר אחיד וקוהרנטי אודות הנושא של כל דף באתר.

מהירות האתר

למהירות טעינת האתר יש השפעה מכרעת על דירוגו בתוצאות החיפוש, מתוך הנחה שאתר שנטען מהר יביא לחוויית משתמש טובה לעומת אתר שנטען לאט ועשוי להרגיז ולתסכל את הגולשים. את מהירות טעינת האתר אפשר לבחון באמצעות כלים חיצוניים, כגון:

פעולות טכניות נוספות

תחת סעיף זה אספנו מקבץ פעולות קטנות ומהירות שאת כולן ניתן לכנס תחת כותרת של "קידום אתרים טכני" (Technical SEO):

  • ודאו שעמודי שגיאה מחזירים קוד 404
  • ודאו שכל URL עובד תחת http או https, אבל לא שניהם גם יחד
  • ודאו שכל URL עובד עם תחילית www או בלעדיה, אבל לא גם וגם
  • קישורים פנימיים לא אמורים להוביל להודעות שגיאה
  • קובץ txt אינו אמור לחסום תוכן שברצונכם שייסרק ויאונדקס בגוגל

סיכום

קידום אתרים הוא לא משימה פשוטה. גם מקדמי אתרים מנוסים מתקשים לעיתים להקדיש תשומת לב לכל המרכיבים במערכת הסבוכה הזו, לא כל שכן בעלי עסקים קטנים שמבקשים לחסוך כמה שיותר בהוצאות ולעשות את המקסימום בעצמם. ואמנם אין תחליף לאיש מקצוע מנוסה, אבל הרשימה שלעיל מהווה בסיס שתוכלו ליצור לבד.

ערכו את הבדיקות כפי שפורטו כאן על מנת לאתר את נקודות התורפה שתוכלו לחזק, וככל שהעסק שלכם יגדל חיזרו ובצעו את הבדיקות הללו שוב. יכול מאוד להיות שתמשיכו לגלות נקודות חוזק וחולשה ככל שהעסק שלכם והתחום בו אתם פועלים יתפתחו.

רוצה יותר כניסות לאתר?