בניתם אתר יפה, השקעתם בתוכן ובעיצוב, חשפתם אותו בפני כל מי שאתם מכירים, אבל אז הגיע רגע האמת – האם האתר שלכם עולה בגוגל? רבים מתאכזבים לגלות שהאתר שלהם לא מככב בגוגל, הוא לא עולה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ואפילו לא בשני. למה זה קורה ומה אפשר לעשות? בכתבה הבאה:
איך עובד החיפוש בגוגל?
קודם חשוב שנבין איך בכלל גוגל עובד. עבור כל חיפוש יש לגוגל אלפי, עשרות אלפי ולפעמים מיליוני דפים שהוא יכול להציג, אבל בדף תוצאות החיפוש הראשון יש מקום רק לעשר תוצאות. לכן, גוגל יציג את הדפים שיש להם הכי הרבה ערך, שהם הכי רלוונטיים, הכי איכותיים, הכי מעניינים והכי מועילים למי שמחפש בהתאם למה שהוא מקליד ולכוונותיו.
האם האתר שלי לא מעניין מספיק?
ייתכן שהתוכן המוצג באתר שלך מאוד מעניין, אך גוגל לא יודע זאת, ולכן גם לא מראה אותו בעמוד הראשון או השני של תוצאות החיפוש. כדי להצליח להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל יש צורך בפעולות אקטיביות של קידום האתר. חברת SEO היא הכתובת לפעולות מסוג זה. החברה תנקוט במהלכים שונים במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, ובראשם גוגל.
הסיבות מדוע האתר שלי לא מככב בגוגל
-
תחרות: ככל שתחום העיסוק של האתר הוא תחרותי יותר, כך קשה יותר לבלוט בתוצאות החיפוש בגוגל. כך למשל, אם האתר עוסק במכירת מחשבים וציוד למחשבים, ביטוי כמו "מכירת מחשבים" יניב יותר מ- 2.6 מיליון תוצאות! הניסיון לבלוט תחת ביטויים תחרותיים במיוחד הוא מאוד מאתגר, ולכן חשוב לקדם את האתר גם תחת ביטויים ספציפיים יותר או פחות נפוצים.
-
תוכן מועתק: גוגל נוהג ביד קשה כלפי מי שמעתיק תוכן מאתר אחר ולא מאפשר את המשך התקדמותו בתוצאות החיפושים. יש לכך גם השלכות משפטיות, ולכן יש להימנע מהעתקת תכנים מאתרים אחרים.
-
עונש ידני: גוגל יכולה להעניש אתר מסוים ולא להציג אותו במנוע החיפוש. הסיבות לענישה מגוונות וכולן נובעות מהפרה של מדיניות האתר כלפי גוגל.
-
קידום אתרים מאסיבי: גוגל יודע לזהות אם נעשות פעולות קידום אורגני מאסיביות באתר מסוים ולהוריד את הדירוג שלו במנוע החיפוש, לכן חשוב שהכל ייעשה במינון הנכון ובתזמון הנכון.
עדכוני אלגוריתם: מדובר בעדכונים אוטומטיים שגוגל מבצעת אחת לתקופה, ללא התראה מראש, שגורמים לירידה בדירוג האתר בגוגל.
-
בעיה בדומיין: לעתים, בעיקר במצב של דומיינים ותיקים ומשומשים, יש תקיעות מסוימת שלא מאפשרת קידום עמודים שונים מתוך האתר. אם ניסיתם הכל ונואשתם, ייתכן שכדאי להחליף דומיין ולהפנות אליו את כל התוכן הרצוי.
- התוכן הוא המלך: גם אם תעשו את כל הפעולות הנכונות לקידום האתר שלכם, אבל התוכן לא יהיה מספיק איכותי, גוגל לא תקדם אותו.
-
סבלנות: לכל אתר חדש נדרש זמן עד שגוגל מאמצת אותו לחיכה, ולכן כדאי להתאזר בסבלנות ולעשות את כל פעולות ה- SEO הדרושות וכעבור מספר חודשים התוצאות ישתפרו.
-
אני בכלל באינדקס של גוגל? חשוב לבדוק שכל דפי האתר נמצאים בתוצאות שגוגל מציג.
- חווית משתמש: אפיון האתר, העיצוב שלו וכמובן התוכן משפיעים על חוויית המשתמש באתר. ככל שהיא תהיה טובה יותר, לגוגל יהיה אינטרס גבוה יותר להראות אותו למחפשים.
ריבוי אתרי הסחר המקוונים ובכלל כמויות המידע הגדולות שעולות כל יום לרשת הופכות את הדרך לעמוד הראשון בגוגל למאתגרת במיוחד. פעולות נכונות ומקצועיות של קידום האתר יגרמו לדרך הזו להפוך למשתלמת במיוחד.