עולם קידום האתרים משתנה כל הזמן ואנחנו, ציבור מקדמי האתרים צריכים להיות עם היד על הדופק כל הזמן כדי להישאר מעודכנים וללמוד כל יום מחדש על מנת שנוכל לתת את השרות הטוב ביותר ללקוחותינו. ניתן לזהות שלוש מגמות בולטות, מגובות במחקרים מעניינים שנעשו בתחום העוזרות לנו להבין כיצד העולם של קידום אתרים ייראה בעתיד הקרוב והרחוק, כפי שתוכלו לראות בהמשך המאמר.
סיגנלים מרשתות חברתיות
אז נכון שכרגע עדיין אין הבנה מלאה על חשיבות הנוכחות של מותגים ברשתות חברתיות על תוצאות האתר במנועי החיפוש וסביר להניח שגוגל עדיין בוחנת את הנושא לעומק ומבצעת שינויים כל הזמן. עם זאת, שורה של מחקרים ובינהם מחקר שמצא שיש חשיבות מכרעת ומשמעותית לאותות המתקבלים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, פינטרסט, לינקדאין,ואחרות וככל שלמותג שלכם תהיה יותר נוכחות ברשתות החברתיות הללו, אינטראקציה עם הקהל, שיתופים, לייקים ותוכן שאתם משתפים סביר להניח שגם האתר שלכם יתוגמל בהתאם (במידה ואתם יודעים לבצע את הקישור הנדרש בין הפלטפורמות כדוגמת לינקים מקשרים בין פוסטים לאתר).
ככל שתשקיעו יותר בפלטפורמות החברתיות שלכם ותשכילו לנצל את כוחן של הרשתות האלו כך תצליחו להביא יותר תנועה ממוקדת ותהנו מיתרונות הSEO שהרשתות האלו יכולות להביא לכם בנוסף.
תוכן ארוך ואיכותי
בעבר היינו יכולים לראות מספר אתרים שהיו מדורגים במקומות גבוהים בגוגל בעלי תוכן דל וערך נמוך למשתמש אשר השכילו לנצל שיטות קידום 'שחורות' ולהצליח לתעתע את האלגוריתם של גוגל. כיום, כמעט בלתי אפשרי להתקדם במנועי החיפוש ובמיוחד בגוגל ללא תוכן איכותי , עשיר ובעל ערך לגולשים. גוגל מנטרת את התנהגות הגולשים ולכן יודעת בדיוק מה מידת העניין של הגולשים בתוכן המוצג באתר. במחקר שנערך על ידי Backlinko נמצא כי העמוד במקום הראשון בגוגל מציג תוכן ארוך במיוחד של לפחות 2000 מילים. חשוב להבהיר ולזכור שאורך הוא לאו דווקא אינדיקטור לאיכות ולעיתים אתרים מפספסים את המטרה ויוצרים תוכן ארוך אך בעל ערך נמוך. כדי לייצר תוכן איכותי כדאי לסקור את הנקודה מכמה זוויות והיבטים רלוונטיים לנושא שאתם כותבים עליו ונסו לענות על כל השאלות היכולות שהגולש שלכם יכול לחשוב עליהן. בצעו מחקר מעמיק לפני כתיבת המאמר והכינו רשימת נושאים ושאלות פופולריות הנוגעות לנושא עליו אתם רוצים לכתוב. המטרה היא לא להשאיר שום פרט מידע או שאלה ערום ממידע.
חיפושים ארוכים יותר
אם פעם רוב החיפושים היו קצרים ולא ממוקדים, כמו "קידום", היום המגמה היא שהגולשים מחפשים יותר ויותר חיפושים ארוכים וממוקדים מאוד כמו "קידום אתרים למתווכי נדל"ן" . Aherfs ביצעו מחקר מעמיק של יותר מ1.9 מילארד מילות חיפוש ומצאו שביטויים עם למעלה מ10,000 חיפושים מכילים לפחות 2-3 מילות חיפוש כפי שאתם יכולים לראות כאן.
בנוסף לכך, מגמה המחזקת את הנתונים היא ההשפעה של טרנד החיפושים הקוליים שהופך מן הסתם את החיפושים לארוכים יותר. כיום, כאחד מכל חמישה חיפושים מבוצע על ידי חיפושים קוליים. אנחנו נמשיך להיות עדים למגמה בה החיפושים ארוכים יותר ולכן על כל ציבור המקדמים ובעלי האתרים להיות ערניים למגמה הזו ולהערך בהחלט.
לסיכום,
יש עוד המון מגמות מעניינות ששווה להשקיע תשומת לב מרבית בחשיבה עליהן והתאמת האסטרטגיות שבהם אתם נוקטים בקידום שלכם. שלושת המגמות הללו: תעדוף תוכן איכותי, חיפושים ארוכים יותר,ומשקל של סינגלים מרשתות חברתיות צוברים תאוצה לאט לאט וחשוב לתת את מלוא תשומת הלב לעניין