TRAFFIC

איך לבחור נושאים לכתיבת תוכן לקידום אתרים

אז אחרי שהגעתי למסקנה שכמעט כל אתר תוכן טוב מגיע להצלחה בתהליך קידום אתרים בגוגל החלטתי לכתוב מיני מדריך למתחילים שיעזור לכם להבין בשפה שלכם מה צריך לעשות בשביל לבחור נכון ולהגיע לדירוג גבוהה באמצעות תוכנית תוכן ופעול להגדלת התנועה לאתר באמצעות תוכנית תוכן.

צריך לזכור כי קידום אתרים הוא תחום דינאמי שמשתנה ללא הרף. אסטרטגיות תוכן שעבדו עבורנו היטב בעבר, סביר להניח שכבר לא יהיו יעילות באותה מידה. הרבה דברים השתנו, וממשיכים להשתנות, כך שאם אם נדמה שאנחנו יודעים הכל על SEO – עדיין כדאי להעיף מבט בשורות הבאות.

"אסטרטגיית תוכן" למה לי?

הרבה פעמים כשאני מתבונן מהצד, אני מתרגש מאתרים שמביאים תוכן טוב, תוכן שפוגע בדיוק במה שאתה מחפש, בלי "זיבולים" בול מה שצריך.

זה יכול להיות כמה פסקאות, וידאו נכון, תמונות רלוונטיות.

נכון לכתיבת מאמר זה הרשת מלאה בשיט…חלק גדול הוא תוצר של מקדמי אתרים, או עסקים שלא משקיעים את הנדרש, הבעיה שלי לא רק בעניין רמת התוכן אלה בבזבוז המשאבים והכסף עבור תוכן שבכלל לא יקדם את האתר והעסק שלכם.

ריכזתי את השיטה שלי מקווה שתעשה לכם קצת סדר בהמשך 🙂

ככלל, אסטרטגיית תוכן ל-SEO היא מעין מפת דרכים הכוללת את הצעדים הנדרשים לשיפור הדירוג האורגני של אתר במנועי חיפוש.

יתרונות של תוכנית תוכן (לפני שנגשים לכתוב)

  • תנועת גולשים גבוהה ואיכותית
  • בניית אמון בין המותג לבין הקהל
  • חשיפה מתמדת

– כל אלה דברים שמתבצעים ביעילות פחותה, אם בכלל, על ידי מודעות ממומנות, למשל. מעבר לאסטרטגיית תוכן חשוב לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם ובפרט לתוכן עצמו, והכוונה בכך להיררכית כותרות נכונה, קישורים פנימיים, ולעיתים סכמה שתעזור לגוגל להבין יותר טוב על מה הטקסט שלנו מדבר.

אז איך לתכנן בפועל על מה לכתוב?

  • הגדרה וזיהוי של קהל היעד

בשורה התחתונה, SEO עוסק ביצירת חוויית משתמש חיובית תוך מתן המידע הרלוונטי ביותר שאפשר. כדי ליצור תוכן שיעשה את זה עבור קהל היעד שלנו, צריך להבין קודם כל מיהו אותו קהל יעד. לשם כך אפשר להיעזר בשאלות כמו מיהם האנשים שרוכשים מאתנו כבר היום? מה מושך אנשים אל המתחרים שלנו? מה יש לנו להציע? איך אנחנו נתפסים בדעת הלקוחות? וכן הלאה.

  •  בראש ובראשונה: מחקר מילות מפתח

אחת הדרכים הפשוטות והאפקטיביות ביותר להתחיל ביצירת רשימת מילות מפתח היא להקליד אותן בשורת החיפוש של גוגל – ולשים לב לרשימת ההצעות האוטומטיות שמופיעה מתחת לשורת החיפוש ככל שממשיכים להקליד. שם אפשר לגלות אילו ביטויים פופולריים אחרים מוקלדים בשורת החיפוש, כאלה שאנשים אכן מחפשים בפועל. לרוב אלה יהיו ביטויים מסוג "זנב ארוך" (כלומר שכוללים מספר מילים ולא אחת או שתיים), ובדרך כלל קל להתחרות עליהם.

  • מה קורה בדף התוצאות הראשון?

זה הזמן לרחרח קצת מה עושים המתחרים שלנו: אילו דפים מופיעים בראש רשימת תוצאות החיפוש? אילו סוגי תוכן מופיעים כמענה לחיפוש מילת המפתח שהוקלדה? האם אלה רשימות? תמונות? מאמרים? אולי משהו אחר? כדאי לנסות ליצור תוכן דומה, אבל טוב יותר. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא:

  • יצירת התוכן

בשלב הזה כבר יש לנו רשימה של מילות מפתח שאנחנו רוצים להתחרות עליהן, וכן ידועים לנו סוגי התוכן שנרצה ליצור. כעת נרצה לגשת ליצירת תכנים מתאימים; בסגנון דומה לאלה שקיימים כבר בדף התוצאות עבור מילת מפתח מסוימת, אבל שיתנו למשתמשים ערך רב יותר: מדויקים יותר, מעודכנים יותר, יפים יותר וכדומה.

  • שימוש במילת המפתח בתוכן

על פי אחד מכללי האצבע בענף, מומלץ לשלב את מילת המפתח בטקסט אחת לכל 100 מילים בערך. כלומר בטקסט באורך 500 מילים, היא אמורה להופיע כ-5 פעמים. כדאי גם לשלב אותה במיקומים חשובים כמו תג הכותרת, בכותרת הראשית ובכותרות המשנה, בין 100 המילים הראשונות ובין 100 המילים האחרונות. כדאי גם להוסיף תמונות ולכלול את מילת המפתח בכותרתן ובתיאורן.

שלושה כלי עזר שיעזרו לנו ביישום אופטימלי של הצעדים הללו:

ששת הצעדים שתוארו לעיל מהווים את מפת הדרכים שאמורה לשפר את הנוכחות המקוונת ולהגדיל את תנועת הגולשים האורגנית של כל אתר. כדי ליישם אותם באופן אופטימלי, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובמאמץ, קיימים כלים רבים שאפשר להשתמש בהם. הנה השלושה שמקדמי אתרים מקצועיים רבים נעזרים בהם:

1. Ahrefs

הכלי שאני הכי אוהב לעבוד איתו אישית (גילוי נאות) וככל הנראה כלי ה-SEO הפופולרי ביותר שיש. בעזרתו ניתן לבחון את ביצועיו של אתר, לערוך מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח, ניתוח קישורים נכנסים ועוד; כל מה שצריך כדי להניע אסטרטגיית תוכן SEO מוצלחת. בוא ניקח לדוגמא מצבו ובו אנחנו רוצים לקדם אתר של מכירות כרטיסים לאירועי ספורט. על מנת לוודא מה ביטויים הפופולאריים עלינו לחקור בעזרת הכלי הנ״ל. כמובן שיהיו ביטויים שיותר קשה לקדם כיוון שהתחרות היא יותר גדולה כמו לדוגמא משחקי כדורגל בישראל. אך בניגוד לכך אם נרצה לקדם ביטוי של כרטיסים לפורמולה 1 הדבר עשוי להיות פשוט יותר כיוון שהתחרות בישראל היא פחות משמעותית.

2. SEMRush

SEMRush  דומה ל- Ahrefs שצוין לעיל. גם הכלי הזה מאפשר ביצוע מחקר מעמיק של מילות מפתח, פרופילי קישורים נכנסים, בחינת ביצועי אתר ובדיקת מידת הקושי להתחרות על מילות מפתח מסוימות.

3. Mailshake

זאת אולי הדרך הטובה ביותר להשיג קישורים נכנסים לאתר היא לפנות באופן יזום לאתרים אחרים ולבקש מהם. Mailshake מאפשרת לנו לשלוח כמויות גדולות של פניות כאלה. ניתן להשתמש שוב ושוב בתבניות של פניות ושל תשובות, ובמקביל להוסיף מידע מותאם אישית לכל תכתובת.

לסיכום

מבלי לבלבל את ה-"מוח" יותר מדי…תכנון התוכן באמצעות הבנת החיפושים בזירה העסקית שלכם, יצירת ערכים נכונים לתוכן עשויים לתת לאתר שלכם תעדוף ודירוג גבוהה יותר מהמתחרים. יש לכם שאלות? רוצים לקשקש חייגו או השאירו פרטים ונשוחח.

רוצה יותר כניסות לאתר?