פרסום בטאבולה – העולם של קידום אתרים בגוגל ופרסום ברשת האינטרנט מתפתח כל הזמן, ורק בשנים האחרונות המפרסמים מתחילים להבין עד כמה חשוב להשקיע בתוכן איכותי שיש בו ערך של ממש עבור המשתמשים: לא עוד פרסומת שמטרתה העיקרית היא פרסום, אלא תוכן אמיתי שהפרסום הוא מעין תופעת לוואי שלו.
אחת מן הדרכים להביא את התוכן שלכם אל המשתמשים וכך למעשה לשווק באמצעות תוכן היא פרסום בחברת טאבולה; אותה חברה שאחראית על הקישורים שאתם בוודאי פוגשים לעיתים בסופן של כתבות במאקו, ynet או באזזפיד, המזמינים אתכם להקליק על כתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם. במילים אחרות, אתם יכולים להעלות תוכן משלכם אל אותם מקומות על מנת לחשוף אותו – ודרכו, גם את עצמכם ואת העסק שלכם – ומשתמשים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים.
איך עושים פרסום בטאבולה?
תחילה עליכם לפתוח חשבון בטאבולה, וזאת באמצעות אחת משתי אפשרויות. האחת היא לעשות זאת בעצמכם והשניה היא ליצור קשר עם נציג החברה. הואיל ומדובר בחברה שפעילה בכל העולם אולם במקורה היא חברה ישראלית, מומלץ לבחור בדרך השניה שהוצגה לעיל משום שמי שיחזור אליכם מן החברה יהיה דובר עברית ותוכלו גם לשאול אותו כל שאלה שתעלה בדעתכם.
לאחר שיצרתם חשבון מפרסם, כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לדף ניהול הקמפיין (Campaign Management), לפתוח קמפיין חדש ולהתחיל להגדיר אותו: לתת לו שם מזהה, להוסיף טקסט מיתוג, לבחור מסגרת זמן, להגדיר את הפלטפורמות בהן הוא יוצג (מחשב שולחני, סמארטפון, טאבלט), להגדיר תקציב ועוד.
בנוסף תצטרכו להטמיע באתר שלכם קוד UTM, שיאפשר לכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולאסוף נתונים אודות הגולשים שהגיעו אליכם דרכו. לאחר מכן תוכלו לבחון ולנתח את הנתונים הללו בגוגל אנליטיקס ולחפש תובנות אודות פרמטרים שונים בקמפיין על מנת לשפר אותם בקמפיינים עתידיים.
כמו כן תצטרכו כמובן להכין את המודעה שתוצג לגולשים, לרבות בחירת התמונה, ניסוח כיתוב מסקרן או מניע לפעולה, וכמובן קישור לתוכן באתר שלכם. בשלב הזה כדאי להעלות כמה כיתובים וכמה תמונות על מנת לבחון אילו מהם עובד באופן היעיל ביותר (פעולה המכונה A/B Testing), ובהמשך תוכלו להשמיט את אלה שעובדים פחות טוב ולהמשיך לשפר את אלה שעובדים יותר טוב על מנת להגיע לקמפיין אופטימלי.
יודגש: פרסום בטאבולה הוא פרסום בתשלום, ועל כל גולש שיקליק על מודעה תצטרכו לשלם סכום מסוים לטאבולה. עם זאת, טאבולה עצמה אינה מתחייבת להעלות כל תוכן שתעלו אליה, ושומרת לעצמה את הזכות לפסול קמפיינים שקשורים, למשל, לתוכן פוגעני, הימורים, פעילויות לא חוקיות, מסחר אלקטרוני ועוד.
בחינת הנתונים
פרסום בטאבולה הוא סוג של פרסום דיגיטלי וככזה מאפשר ניתוח נתונים תוך כדי תנועה, כמו גם הסקת מסקנות ושינוי הקמפיין עצמו על מנת לשפר אותו. מבחן ה-A/B שצוין לעיל הוא פעולה אחת מתוך הפעולות שתוכלו לעשות בכדי למקסם את יעילות הקמפיין שלכם, אבל תוכלו לראות עוד נתונים רבים נוספים: באילו אתרים הופיע הקישור לתוכן שלכם, באילו מתוכם הוא קיבל את החשיפה הרבה ביותר ובאילו קיבל את שיעור ההקלקה הגבוה ביותר. תוכלו לראות גם את שיעור ההקלקה בפילוח לפי מכשירים שבהם התבצעה הגלישה, נפח פעילות בחלוקה לפי ימים או מדינות ואפילו אילו תחומי עניין נוספים יש לגולשים שהיו מעורבים בקמפיין שלכם.
פרסום בטאבולה לסיכום
טאבולה מאפשרת פרסום תוכן שלכם באתרים אחרים, כלומר להגביר את החשיפה של משתמשים לתוכן שלכם. תוכלו להפיק מכך רבות, החל משיעור חשיפה גבוה, המשך בשיעורי הקלקה ואפילו קמפיין רימרקטינג (שיווק חוזר) למשתמשים שכבר ביקרו באתר שלכם בעבר – אבל לשם כך תצטרכו להשקיע בתוכן שלכם. עם כל הכבוד לטאבולה ולשלל האפשרויות שבהן תוכלו לנצל את יתרונותיה עבור העסק שלכם, מי שחשוב באמת הוא התוכן: ככל שהוא יהיה איכותי יותר, מעניין יותר ובעל ערך, כך תגדל האפקטיביות של הקמפיין שלכם בטאבולה.